Klacht ATAG Nederland: Knoppen oven defect

Coen

Wij hebben in februari 2011 door Keukenhome onze keuken laten plaatsen. Daarbij hebben we gebruik gemaakt van de actie om bij aanschaf van 5 toestellen, de garantie te verlengen naar 8 jaar.

Nu zijn de knoppen van onze oven lam. Volgens ATAG valt kunststof niet onder de garantie; nieuwe knoppen zijn te bestellen tegen 18 euro per stuk! Ik vind het buitengewoon onredelijk dat een wezenlijk onderdeel van de oven (bedieningsknoppen) op zo'n korte termijn afbreken (beide knoppen overigens) dat dit geen garantie is. Ik neem aan dat een oven een langere verwachte levensduur heeft van drie jaar en een paar maanden. De knoppen zitten op een hoogte van circa 1.70. Kinderen kunnen er niet bij en kunnen niet 'per ongeluk' beschadigd raken door er tegenaan te lopen.

Gratis nieuwe bedieningsknoppen

ATAG Nederland is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over ATAG Nederland?