Klacht ATAG Nederland: Schade aan plafond na vervangen inferieure plafondunit (afzuigkap)
Details
Klacht
Vorig jaar augustus is onze nieuwe keuken geplaatst en helaas bleek de plafondunit (afzuigkap) van Pelgrim niet goed te functioneren. Na 4x monteur over de vloer te hebben gehad (gevalletje kastje naar de muur), bleek dat unit compleet vervangen moest worden. Eindelijk een oplossing en inderdaad 2,5 week geleden is de unit vervangen…. Helaas door 2 zzp-ers of een onderaannemer (hoe men het ook noemen wil). Kennelijk worden ze betaald per apparaat, want met de snelheid en onvoorzichtigheid dat ze tekeer gingen… mijn geschilderde plafond rondom de afzuigkap beschadigd. Volgens een van de heren lag dit aan de verf 🤔Op de werkbon die mijn vrouw werd aangeboden ter ondertekening stond een zin “schilderwerk beschadigd” …. Na ondertekening heeft de betreffende meneer nog 3 zinnen toegevoegd over niet goed hechtende verf en dat klant dit verder zelf oplost…
Direct hierna heb ik melding gemaakt bij Atag en werd contact met mij opgenomen van de afdeling die schades behandelen. Hier word ik in eerste instantie doorverwezen naar het bedrijf zelf, maar na het constateren van de aangepaste werkbon en ikzelf best boos ben geworden zou Atag zelf in contact treden met hun onderaannemer (volgens mij ook logisch, maar goed…)
De week erna niets meer gehoord… en dus die vrijdag maar opnieuw melding aangemaakt met verzoek tot contact ivm dit dossier… inmiddels is dit ruim een week geleden en helaas volledige radiostilte.
Wat baal ik hier ontzettend van! En ja, ik kan zo een schilder regelen, maar die zal wel betaald moeten worden door diegene die de schade heeft veroorzaakt.
Gewenste oplossing
Zorgen dat ik schadeloos gesteld word.Ik heb immers niet om een niet goed functionerende afzuigkap gevraagd die na een half jaar vervangen moet worden en ikzelf op kan draaien voor het opnieuw sauzen van het plafond.
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.