Klacht ATAG Nederland: Schade aan plafond na vervangen inferieure plafondunit (afzuigkap)

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 586155
Gebruiker
RF
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Vorig jaar augustus is onze nieuwe keuken geplaatst en helaas bleek de plafondunit (afzuigkap) van Pelgrim niet goed te functioneren. Na 4x monteur over de vloer te hebben gehad (gevalletje kastje naar de muur), bleek dat unit compleet vervangen moest worden. Eindelijk een oplossing en inderdaad 2,5 week geleden is de unit vervangen…. Helaas door 2 zzp-ers of een onderaannemer (hoe men het ook noemen wil). Kennelijk worden ze betaald per apparaat, want met de snelheid en onvoorzichtigheid dat ze tekeer gingen… mijn geschilderde plafond rondom de afzuigkap beschadigd. Volgens een van de heren lag dit aan de verf 🤔
Op de werkbon die mijn vrouw werd aangeboden ter ondertekening stond een zin “schilderwerk beschadigd” …. Na ondertekening heeft de betreffende meneer nog 3 zinnen toegevoegd over niet goed hechtende verf en dat klant dit verder zelf oplost…
Direct hierna heb ik melding gemaakt bij Atag en werd contact met mij opgenomen van de afdeling die schades behandelen. Hier word ik in eerste instantie doorverwezen naar het bedrijf zelf, maar na het constateren van de aangepaste werkbon en ikzelf best boos ben geworden zou Atag zelf in contact treden met hun onderaannemer (volgens mij ook logisch, maar goed…)
De week erna niets meer gehoord… en dus die vrijdag maar opnieuw melding aangemaakt met verzoek tot contact ivm dit dossier… inmiddels is dit ruim een week geleden en helaas volledige radiostilte.
Wat baal ik hier ontzettend van! En ja, ik kan zo een schilder regelen, maar die zal wel betaald moeten worden door diegene die de schade heeft veroorzaakt.

Gewenste oplossing

Zorgen dat ik schadeloos gesteld word.
Ik heb immers niet om een niet goed functionerende afzuigkap gevraagd die na een half jaar vervangen moet worden en ikzelf op kan draaien voor het opnieuw sauzen van het plafond.
Geboden oplossing
Een goed bericht van Pelgrim en de betreffende afdeling heeft het inderdaad weer netjes doorgezet naar hun onderaannemer. De betreffende onderaannemer was zo goed om direct contact op te nemen met mijn vrouw en ging direct de discussie aan over de ontstane schade... mijn vrouw heeft vervolgens haar zegje gedaan en aangegeven geen zin te hebben in deze discussie en het nummer van mij gegeven. Gezien de discussie die ontstond met mijn vrouw, heb ik per mail aangegeven bij de onderaannemer dat ik dit verder liever per mail afhandel, zodat ik e.e.a. zwart op wit heb. Tot dusver geen reactie meer!! @ATAG / Pelgrim: ik heb een apparaat van jullie die "fabriek af" niet in orde was en vervangen moest worden. De discussie die ik nu met jullie onderaannemer heb, vind ik niet prettig en zelfs een beetje bedreigend. Graag een rechtsreeks een oplossing.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    ATAG Nederland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer/mevrouw Fontijne,

    Erg vervelend om te lezen dat uw ervaring met de afzuigkap zo teleurstellend is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om u dit gevoel te geven. Wij streven ernaar dat onze klant veel plezier mag beleven van onze apparatuur. Dat daarnaast het plafond is beschadigd bij de ruiling en u niets meer heeft gehoord betreffende de schademelding is niet wenselijk. Wij hebben deze melding/klacht doorgezet naar de afdeling die de schade behandeld met het verzoek contact met u op te nemen. Onze oprechte excuses voor het ontstane ongemak.


    Met vriendelijke groet, Femke
    Webcareteam Pelgrim

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over ATAG Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen