Klacht ATAG Nederland: Waardeloze afhandeling bij Garantie Atag

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 302355
Gebruiker
Venhuizen3
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Geen hulp bij garantie
Hallo, In 2012 heb ik een keuken aangeschaft bij super keukens in Groningen. Dat was aanvankelijk goed geregeld. Echter heb ik Pelgrim aparatuur gekocht en daar zijn inmiddels al problemen ontstaan. De klacht die ik heb gaat met name om de oven. Na ongeveer 4 jaar (eind 2016)bleek dat er metaalsplinters op de bakplaat lagen. Dit komt door schade aan de coating binnenin de oven. Dit is een produktiefout dat hebben ze bij AtaG erkend. Nu heb ik tot 2020 garantie op het apparatuur. Nu komen ze met een belachelijk omruilvoorstel. Om een nieuwe oven te leveren en moet ik 440 euro betalen. Ze verwijzen steeds naar de garantiebepalingen. Dat op basis van afschrijving een voorstel wordt gedaan. Echter staat in de eerste regel "indien het niet onder garantie valt" . Als je de bepalingen goed leest zou ik de voorrijkosten alleen hoeven te betalen en niet een nieuwe oven hoeven te kopen!!! Het is een defect waar ik als consument niks aan kan doen.Ik probeer tevergeefs al 2 jaar een fatsoenlijk aanbod te krijgen maar ze weigeren alle voorstellen. Heb aangeboden 150 euro te betalen dat is eigenlijk al teveel maar helaas. Inmiddels heb ik een advocaat geraadpleegd en die geeft me groot gelijk. Inmiddels zitten we in 2018 en heb de ovenfuncties niet kunnen gebruiken. Garantie stelt tegenwoordig niks meer voor. Schaam je atag. De gewone hardwerkende burger is gewoon weer het haasje. Wie kan me helpen want ik heb geen belang bij een rechtzaak. Inmiddels is de koelkast ook defect maar daar wil ik de klantenservice niet eens meer voor bellen.Bedankt Atag!!!!!!!

Met vriendelijke groet,

Paul Venhuizen

De oplossing

Betaal 150 Euro voor een vervangende oven .

1 reactie

  1. Auteur
    ATAG Nederland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Venhuizen,

    Voor deze discussie kunnen wij u ook alleen maar naar de garantievoorwaarden verwijzen. Hier staat in beschreven dat wij een formule hanteren om een eigen bijdrage te vragen, gebaseerd op de leeftijd van de apparatuur. Onze afdeling consumenten handelen dit soort kwesties af en daar heeft u al contact mee gehad. Helaas kan ik u niet anders berichten.

    Vriendelijke groet,
    Heidi van webcare team ATAG.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Venhuizen3
Datum
Uiteindelijke oplossing
Niet. Ze blijven volhouden. Een geraadpleegde advocaat is het er niet mee eens. Het is immers een fabrieksfout en geen gebruikersfout. Bedankt Atag. Je bent goedkoper uit nieuw apparatuur te kopen en waarschijnlijk heb je dan ook een langere levensduur.Fijne garantie ,echt super!!!!!!Inmiddels heeft de koelkast het ook begeven. Gaat Lekker zo!!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ATAG Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen