Klacht Atema Onderhoudstimmerwerken: wateroverlast bij randen kopse kanten red wood ceder gevel en overloop zinken bak in houten gootbakken.

Anoniem

1 ..red wood ceder op beide kopse kanten van mijn woning. Het hout is zeer vochtig na regenbui en lijkt slecht te kunnen drogen. Het lijkt of er geen ventilatie ruimte tussen muur beneden, en van rand dak op de zijkaten te zijn.
2 ..De muur in hoek van aanbouw wordt na regenbui ernstig nat over breedte van 1 tot 1,5 meter in punt, lengte tot grond is ruim 2 meter. Bij onderzoek blijkt dat water van nieuw dak uitloopt in dakgoot die voorzien is van een zinken bak die precies horizontaal loopt, en overloopt bij regen. Naar het dak toe is de zinken bak ,in de dakgoot, 4 cm hoog te zijn, en open, geen verbinding met overgang dak en stenen muur.
Mijn vraag is hoe u deze grote problemen wilt oplossen.
Vetder heb ik u 2 weken geleden via de website

Wat dakgoten betreft, een oplossing creeren waarbij water van dak via regenpijp in waterafvoer komt. Wat vocht achter en in red wood ceder betreft. Vervangen door trespa of ventilatie van vereiste norm, 1 a 1,5 cm creeren. Of betalen dat een ander bedrijf de zaken in orde maakt.
Twee weken geleden, ik meldde het u, waren er een stuk of zeven rijen dakpannen 12 em naar beneden gezakt. Wat bleek, er was een heel vlak latten voor de dakpannen niet vast gezet. wel vastgezet , maar niet in hout, maar in dakisolatie. Dit heb ik op laten lossen en hoop dat rest panlatten wel op hout geschroeft is.

Wij vinden dat Atema Onderhoudstimmerwerken hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Atema Onderhoudstimmerwerken?

2. Stuur een juridische brief