Opgelost door Athlon Nederland: 8600 euro schuld & rechtzaak voor 10 maanden leasen bij Athlon Car Lease

sad Opgelost
Johannes94

Ik heb op 19 jarige leeftijd na het starten van een eigen bedrijf een auto geleased bij Athlon car lease voor 5 jaar. Na meerdere malen informeren & het krijgen van minder werk heb ik besloten om deze in te leveren onder de voorwaarde dat ik rond de 3000 euro terug zou moeten betalen.

Kosten lease auto per maand : 375
Kosten leasen voor 1 jaar : 675
lease duur: 11 maanden
tegoed : 3000 euro
( berekening zijn ongeveer en niet exact maar er zit niet veel speling in )

Dit heb ik zwart op wit. Achteraf na het inleveren van de auto ontving ik een herberekening. Dit bedrag was ongeveer 200% van het originele afgesproken bedrag. ( rond de 7000 euro )

De optie om de auto te kunnen overnemen ( voor 12.000 euro ) lag nu natuurlijk ook niet meer op de tafel omdat ik deze netjes heb afgeleverd na het opzeggen. in veronderstelling het tegoed wat was afgesproken te moeten betalen.

Na aangegeven te hebben dit niet te kunnen betalen en het proberen te maken van een overeenkomst of afspraak heeft Athlon mij al heel snel verwezen naar een incassobureau. Het heeft dan ook een jaar geduurd eerdat het incassobureau contact met mij heeft opgenomen.

Inmiddels is het bedrag op magische wijze verhoogd naar rond de 8600.
Dit terwijl ik voor 12.000 euro van alle problemen af had geweest. En mij is verteld voor 3000 euro de auto in te kunnen leveren.
Na mijn verhaal te hebben gedaan bij het incassobureau heeft athlon toegezegd dat de bovengenoemde kosten inderdaad niet correct waren. Waarmee ze het bedrag met 2000 euro hebben verlaagd ( indien ik voor 2017 betaal )

Hier ben ik het natuurlijk nog steeds niet mee eens. Dit omdat alle beslissingen welke ik heb gemaakt is gebaseerd op het bedrag wat mij in de mail is toegezegd.

kosten voor mij : 8600,-
Auto verkocht voor : 12.600,-
zelf betaald: 4125,-

Dit vindt ik geen nette manier van zaken doen en noem ik zelfs een manier van de consument oplichten. Ik heb gebruik gemaakt van een dienst. Het product is weer terug in handen van de wettelijke eigenaar. En voor al het geld wat mij gevraagd wordt heb ik dus alleen maar 10 maanden in een lease auto gereden.

Ik raad dus ook niemand aan om ooit bij Athlon car lease een auto te leasen.
Ze claimen flexibel te zijn maar zijn dit niet.
Let op de gesloten berekening wat betekend dat ze niks hoeven te verantwoorden over welke kosten er zijn gemaakt.

M.v.g.

Originele bedrag betalen met welke ik akkoord ben gegaan en waarop ik heb gehandeld en de auto vervolgens heb ingeleverd en daardoor niet heb gekozen voor de andere ( goedkopere) opties.

Athlon Occasioncenter
    Goedemorgen heer de Tombe,

Bedankt voor uw bericht.

Wij gaan uw klacht in behandeling nemen en komen er zo spoedig mogelijk bij u op terug.

Amber
    Beste Amber,

Dit zou heel fijn zijn.

Johannes94
    Ik heb contact gehad met Athlon en wij zijn momenteel aan het kijken of we tot een oplossing kunnen komen.
    Athlon Occasioncenter
    Contact is geweest, de klacht is inmiddels opgelost.

Ook een klacht indienen over Athlon Nederland?