Klacht Athlon Nederland: Tankkosten van MTC, via Athlon, in buitenland worden ca.€ 0,30 per liter extra kosten doorberekend

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 366730
Gebruiker
Duur tanken in het buitenland
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Situatie;
Sinds februari 2018 rijd ik een leaseauto van Athlon, daarbij heb ik de maand maart een tankpas gekregen van MTC.
In verband de lage literprijs heb ik vanaf het begin getankt bij een tankstation in België, 7 km van mijn woonplaats.

Maandelijks kreeg ik een, naar mijn indruk, hoge rekening, maar heb hier tot afgelopen maand geen aandacht aan besteed.
Afgelopen week ben ik mij gaan verdiepen in de rekening van MTC en de doorbelasting door Athlon.

Schematisch ziet dit als volgt uit;

Benzineprijs BTW Doorbelasting
€ 1,25 inclusief BTW, pompprijs in België
€ 1,71 gefactureerd aan mijn BV

In de periode heb ik 50.000 km gereden met een verbruik van 1/12, is 4166 liter benzine waarvan ik, naar schatting, 4000 liter in België heb getankt.
Samenvattend heb ik € 1.440, - teveel betaald.

De uitleg was dat de handling kosten van MTC, op DKV € 0,19 per liter bedragen. Hier is mij nooit op gewezen, contractueel ben ik dit niet tegengekomen en waar MTC een SMS stuurt met een waarschuwing dat ik te duur heb getankt in geval ik bij een tankstation aan de snelweg tank, sturen zij geen SMS als ik te duur tank in België. Met andere woorden MTC is hier niet duidelijk in en heeft, mijns inziens, een waarschuwingsplicht, wat ze verzuimen.

Verder lijkt het mij ook niet logisch dat er driemaal BTW geheven wordt, immers het bedrag € 1,25 is incl. BTW en terug vorderbaar, over de €1,25 wordt BTW geheven aan Athlon, daarbij komen de handlingskosten en wordt nogmaals BTW geheven en doorberekend aan mijn BV, fiscaal is dit onterecht en gaat als zodanig ook niet goed.

Samenvattend vind ik dat MTC zwaar in verzuim en nalatig is en zou ik graag horen hoe zij mij hiervoor denken te gaan compenseren.

Gewenste oplossing

Compensatie voor teveel betaalde kosten danwel een geste.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Athlon Nederland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Egelmeers,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Onze collega's van specials zullen hierover contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,

    Shanice Athlon Webcare team.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Athlon Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen