Opgelost door Atlas for Men: geen geld terug na retourneren goederen

Chrisje

Op 17 maart heb ik kleding retourgestuurd met een waarde van ruim €160 Het geld heb ik nog niet terug, in onze mailwisseling geeft Atlas tot drie keer aan dat het bedrag wordt/is terugbetaaald. Dit is nog steeds niet gebeurd. Er wordt inmiddels ook niet meer op mijn mail gereageerd. Jammer want op deze manier durf ik niets meer te bestellen bij Atlas for men.

Geld terug.

Beste mevrouw Smelt,
    Dank u wel voor uw melding. Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden.
    De situatie waarin u zit betreur ik zeer. Dit is niet de normale werkwijze bij Atlas. We hebben helaas wat problemen gehad met ons systeem die nu gelukkig opgelost zijn. Maar daar mag u niet de dupe van worden. Uw gegevens hier op de site stuur ik naar onze teamleider die contact met u opneemt om deze vervelende kwestie spoedig op te lossen.
    Wij waarderen onze klanten zeer. We kunnen dan ook met zekerheid zeggen dat we er alles aan doen om bestellingen, retouren etc. snel en soepel te laten verlopen.
    Nogmaals, onze welgemeende excuses. Mocht u nog vragen hebben, u kunt mij bereiken via klantenservice@atlasformen.com.
    Chrisje
    Fijn dat ik een reactie krijg van Atlas for Men. Nu hopen dat het geld terugbetaald wordt. Ben er wel huiverig voor als ik alle negatieve ervaringen hier lees. Maar goed, ik blijf hopen, het gaat tenslotte om een fors bedrag!
    Atlas for Men
    Beste mevrouw Smelt,Ik begrijp uw reactie en ik kan u verzekeren, we doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk te helpen. Zoals gezegd, tot onze spijt door een fout in ons systeem zijn er een aantal zaken niet volgens onze werkwijze verlopen. We gaan het oplossen, u hoort spoedig van ons.
    Chrisje
    Maandag 18 mei ben ik gebeld door een vriendelijke dame van Atlas for Men. De terugbetaling zou twee keer mislukt zijn , de derde keer zou wel gelukt zijn alleen heb ik nooit iets ontvangen. Rekeningnummer nogmaals gecontroleerd. Mij is toegezegd dat er opdracht tot restitutie wordt gegeven. Helaas kon mevrouw mij niet zeggen binnen welke termijn het op mijn rekening staat.
    Wel super dat er telefonisch contact is geweest, ik heb nu wel meer vertrouwen in de goede afloop!
    Atlas for Men
    Daar gaan we vanuit mevrouw Smelt. helaas kunnen we inderdaad niet zeggen hoe lang het duurt voordat het geld geretourneerd is. Dat is afhankelijk van de bank. Ik dank u voor uw geduld en begrip.
    Chrisje
    We zijn nu een week verder en nog heb ik mijn geld niet terug. Geen idee van welke bank dit geld moet komen maar mijn geduld begint aardig op te raken.
    Atlas for Men
    Beste mevrouw Smelt,Het is onderweg dat kan ik u verzekeren. Mocht u over een week uw geld nog niet op uw bankrekening hebben, kunt u mij dan een e-mail sturen, klantenservice@altasformen.com.
    Ik heb voor de zekerheid melding gemaakt van uw reactie bij de customer service.
    Chrisje
    Dank voor uw antwoord, ik wacht het af. Veel anders zit er ook niet op helaas. Vriendelijke groet, Chrisje
    Chrisje
    Vandaag ben ik opnieuw gebeld door een dame van de klantenservice. Dit als reactie op mijn mail van vandaag, er is namelijk een week voorbij en ik heb nog mijn €160 niet terug. Ik ben niet gebeld door W. Bregman die steeds op klachtenkompas reageert maar door Monique vd Berg, de vorige keer ben ik gebeld door Francien van Haandel, vrijwel identieke stemmen maar dat kan ik niet hardmaken. Opnieuw werd mijn rekeningnummer gecontroleerd en ja, het was weer het juiste nummer.
    Chrisje
    Vervolg: maar mevrouw, u hebt met VISA betaald, klopt maar terugbetaling via VISA werd niet als mogelijkheid aangeboden. Nu gaat AFM het op mijn VISA terugbetalen. Wanneer? Geen idee mevrouw, de administratie zit in Frankrijk, de verzending in Polen, ik kan er niets over zeggen. Ik ben razend benieuwd, hou mijn VISA in de gaten en u, mede gedupeerden op de hoogte. Tot nu toe heb ik nog steeds hoop op een goede afloop.
    Beste mevrouw Smelt,

Soms kan het inderdaad even duren voordat u het bedrag terugziet op uw rekening. Mijn excuses. Maar ik ben blij te lezen dat er actie is ondernomen en dat het bedrag teruggestort wordt.

Ik wens u een fijn weekend.

Chrisje
    Gisteren ben ik opnieuw gebeld, nu door een vriendelijke jongeman. Of hij mijn bankgegevens mocht hebben. Dat is dan de vierde keer, was niets van bekend in het systeem! Hij zou opnieuw mijn bank- en VISA gegevens doorgeven, hopelijk zou het dan maandagavond overgemaakt worden. Nou, er is nog niets bijgeschreven!!!
    Beste mevrouw Smelt,

Voor de zekerheid heb ik uw reactie en uw gegevens doorgestuurd naar onze customer service zodat zij op de hoogte zijn. En ik heb gevraagd of zij mij de status van de terugbetaling kunnen vertellen. Ik houd u op de hoogte.

Chrisje
    Goedendag, nog steeds staat het geld niet op mijn rekening. Ik weet niet uit welk land het moet komen maar het is handig om te weten dat een betaling naar het buitenland ook de BIC moet vermelden. In mijn geval is dat: INGBNL2A
    Ovv. ING BANK N.V.
    Foreign Operations
    PO BOX 1800
    1000 BV Amsterdam

Groet,
    Beste mevrouw Smelt,

Dank voor uw reactie die ik direct heb doorgestuurd naar de customer service. En ook de vraag waar het terug te storten bedrag zich nu bevindt, wat de status is. Ik kom z.s.m. bij u terug.

Chrisje
    We zijn nu 4 maanden verder en nog steeds heb ik mijn geld niet terug. Ik heb u verscheidene keren mijn rekeningnummer(s) doorgegeven. Zelfs de BICcode en u blijft maar zeggen dat u de gegevens doorgeeft of dat er al drie keer een betaalpoging is gedaan. Volgens mij wordt ik enorm aan het lijntje gehouden. Ik heb zwart op wit uw verklaring dat u mij €160,50 schuldig bent, dus wat is uw plan? Moet ik eerst aangifte doen of een advocaat inschakelen?
    Beste mevrouw Smelt,

Ik begrijp uw reactie en het duur ook veel te lang, dat begrijp ik ook. Ik doe er alles aan om dit z.s.m. op te lossen. Ik betreur de situatie erg. Zojuist heb ik contact gezocht met mijn teamleider met de mededeling dat deze zaak uiterste spoed moet hebben. Ik kom z.s.m. bij u terug.

Mijn oprechte excuses.

Chrisje
    Na 4 maanden is het bedrag eindelijk bijgeschreven op mijn creditcard. Uit fatsoen wil ik uw medewerkers bedanken.
    Ik hoop dat u begrijpt dat ik geen bestelling meer zal plaatsen bij uw bedrijf.
    F. Smelt
    Beste mevrouw Smelt,

Dat is goed nieuws, maar ik snap dat het te lang heeft geduurd. Toch hoop ik dat wij u ook onze ware kant kunnen laten zien, namelijk dat we alles op tijd leveren, betalen etc. We waarderen onze klanten zeer en ook u mevrouw Smelt. Hopelijk mogen we u in de toekomst opnieuw als klant verwelkomen.

Ik wens u een fijne dag.

Chrisje
    Ik geef een +1 omdat ik mijn geld terug heb maar blijf het schandalig vinden dat het 4 maanden moest duren. Ik heb hier veel energie in gestoken. Zelf denk ik dat mijn klachten via Facebook Messenger op de AFM pagina de zaak hebben opgeschud.

Chrisje

Ook een klacht indienen over Atlas for Men?