Opgelost door Atoomstroom: 1-jarig contract bij Atoomstroom is pas na 1 jaar en (bijna) 2 maanden opzegbaar!

Christiane

Op 22 november 2012 ben ik verhuisd naar de nieuwe huurwoning. Officieel pas vanaf 1 december (huurcontract). Op die datum heb ik ook direct de meterstanden genoteerd.

Op 3 december 2012 heb ik als energieleverancier Atoomstroom gekozen, in de vorm van een 1-jarig contract met een bonus van 25 euro na afloop van het jaar.

Het koste Atoomstroom bijna 2 (!) maanden om de aanmelding volledig te voltooien.

Op 29 januari 2013 is de aanmelding eindelijk afgerond. De meterstanden vanaf 22 november zijn doorgegeven aan Atoomstroom en zijn dus ook in rekening gebracht.

Per 8 november 2013 ben ik verhuisd naar een leukere kamer, waarbij ook de stroom inbegrepen is in de huur. Het 1-jarige contract wil ik dan ook opzeggen zodra het jaar afgelopen is. Dit zou dus, gezien mijn aanvraag, per 2 december 2013 moeten zijn. Als ik de meterstanden aanhoudt, nog eerder (21 november).

Atoomstroom vind dat ik langer dan een jaar moet betalen, en houdt 29 januari aan als einde contractduur.

Atoomstroom heeft als contractdatum niet mijn aanvraagdatum gebruikt, maar is uitgegaan van de datum waarop alles in hun systeem pas goed geregeld was. Hierdoor zit ik in een keer 2 maanden langer aan een contract.

Oplossing:
Een 1-jarig contract geldt vanaf de aanvraagdatum en niet (bijna) 2 maanden later.
De contractdatum moet aangepast worden naar de aanvraagdatum of nog beter naar de datum waarop de meterstanden zijn genoteerd (22 november). Na het contractjaar (21 november/2 december) kan direct de overeenkomst beëindigd worden. Daarbij mag natuurlijk niet de 'bonus' van 25 euro, zoals beloofd bij de aanvraag vergeten worden.

Atoomstroom, regel jullie zaken in de toekomst sneller en laat klanten niet in de kou staan.

Atoomstroom
    Geachte mevrouw Ubaghs,Hierbij geef ik u een bevestiging van de afspraken die mijn collega E. van Gulik - Feyen gemaakt heeft met uw partner."Cashback
    Er is uitgerekend dat u klant dient te blijven tot eind december om in aanmerking te komen voor de cashback. Ik wil u hier echter in tegemoetkomen. Uw partner gaat uw contract afmelden voor een verhuizing. Zodra de eindnota is opgemaakt stuurt u of meneer een e-mail om dit te melden. De cashback wordt dan alsnogBoete verhuizing
    Normaal gesproken krijgt u een opzegboete vanwege uw verhuizing. Er is met meneer afgesproken dat we bereid ben deze boete te crediteren. Er moet dan een kopie worden toegestuurd van uw nieuwe huurwoning waarin staat vermeld dat u inclusief gas en/of elektra huurt. Als u de eindnota ontvangen heeft dan kunt u deze toevoegen aan uw antwoord waarin u vraagt om de cashback en de creditering van het boetebedrag."Ik hoop dat alles zo helder is.Met vriendelijke groet, Atoomstroom Webcare
    Christiane
    Beste Atoomstroom,Een hele nette afhandeling van mijn klacht. Bedankt en mogelijk tot ziens!Met vriendelijke groet,Christiane