Klacht Atorka Ruitersport: 'ademende' Musto ruiter-regenjas is niet ademend!

Klachtnummer
# 14181
Gebruiker
Gesine Alkema-Westphal
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Voor een 'ademende' ruiter-regenjas/outdoor regenjas van het merk Musto heb ik bij Atorka Ruiter-en Outdoorshop te Montfoort (3417 XJ) 239 euro betaald en dacht dat ik voor die prijs ervan uit kon gaan dat de bewering klopte. Na een 2 uurs buitenrit was mijn T-shirt onder de jas drijfnat alsof ik onder de douche had gestaan. De winkel noch de fabrikant Musto laten zich door een opgestuurde foto overtuigen. Het materiaal is op fouten onderzocht, niets gevonden, de klacht wordt ongegrond verklaart. Men gaat volledig langs de feiten.De jas werkt niet als beloofd. Een klantvriendelijke winkel zou of het geld terug geven, of een echt ademende jas aanbieden.

Gewenste oplossing

Liefst het geld terug, anders een echt 'ademende' jas, daar ging het om.

4 reacties

  1. Auteur
    Atorka Ruitersport
    Datum
    In overleg heeft de klant de betreffende jas weer opgehaald en zal deze met andere personen uitproberen en ons van de resultaten op de hoogte brengen.
  2. Auteur
    Gesine Alkema-Westphal
    Datum
    Ik heb de jas inderdaad opgehaald, de jas is door één andere persoon getest en wordt door een tweede en derde persoon gebruikt. Ook vind ik het belachelijk dat ik de jas zelf moet testen, wil ik nu zoveel mogelijk mensen in die jas laten paardrijden, maar dat kost tijd.
  3. Auteur
    Atorka Ruitersport
    Datum
    Kwestie is nog in behandeling, wacht op reactie van klant.
  4. Auteur
    Gesine Alkema-Westphal
    Datum
    Inmiddels heb ik 2 andere mensen kunnen laten paardrijden in de Must-zomerjas, een derde poging ging vanwege het weer niet door.
    Reactie van beiden: "jas is aangenaam om te dragen, je hebt niet het idee dat je zweet, maar doe je de jas uit, dan staat aan de binnenkant van de jas het water op de stof. Door de trui voel je het niet."
    Mijn eigen reactie: Atorka had een schriftelijk bewijs van onderzoek naar de jas door Musto beloofd. Ik heb dit bewijs nog steeds niet.

Ook een klacht indienen over Atorka Ruitersport?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen