Klacht ATU: Onterecht afkeur APK en onterechte kosten bij APK

AP

Vorig jaar was ik met mijn eigen auto bij ATU voor een APK. Bij de keuring zou gebleken zijn dat de koplampen opnieuw afgesteld moesten worden, maar dat het verstelmechaniek van de linker koplamp niet meer werkte. Omdat de koplamp nu 'handmatig' afgesteld moest worden, werd maar liefst 33,25 EUR in rekening gebracht. Thuisgekomen bleek het afstellen met een inbussleutel gewoon mogelijk middels het verstelmechaniek.
Vanochtend ben ik met de auto van mijn vriendin wederom bij ATU geweest voor een keuring. Ook dit keer moesten de koplampen weer worden afgesteld, maar ook werd de auto afgekeurd omdat de stekker van een dimlicht slecht contact zou maken, een tussenlager van de aandrijfas niet goed meer zou zijn en de beugel van de benzinetank doorgeroest zou zijn. Bij een keuring kort daarvoor waren dit niet eens adviespunten. Mij is duidelijk dat technisch niets mis is met de auto en dat er ze bij ATU via een APK onnodige reparaties willen aftroggelen.

Geld terug van de onnodige 'handmatige' koplampafstelling en voor de onjuist uitgevoerde APK.

Wij vinden dat ATU hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ATU?