Opgelost door Auctionista: Wanprestatie in de levering van mijn gewonnen veilingsitem.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 433849
Gebruiker
Gebruiker1585907170
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Gigaset A415 - Duo DECT telefoon - Zwart (20AL / 2416)
Selecteer een taal​▼
Op 10-02-2020 heb ik het hoogste bod in een veiling bij Auctionista uitgebracht op bovengenoemd item en deze is mij toegewezen.
Mijn adresgegevens kon ik echter niet compleet invullen op hun site, omdat ik het huisadres met bijvoeging niet correct kon verwerken. (3 met -110 als bijvoeging). Postcode was geen probleem. Ik heb aangevraagd om het via hun eigen bezorgingsdienst te versturen en hiervoor heb ik naast de administratiekosten ook nog extra moeten betalen. Adressering werd dus alleen onder huisnummer 3 verwerkt.
Op 21-02 kreeg ik antwoord: Bij het bestellen via Sendcloud, kan je net voor het afreken je adres controleren en aanpassen. Het mag afwijken van wat je bij Auctionista hebt, mag bij de buren of bij iemand anders zijn. - Ook heb ik voor je jouw huisnummer aangepast in je Auctionista profiel, van 3 naar 3-110 zodat het in het vervolg ook makkelijker kan.

Je enige optie nu is contact op te nemen met DHL aan de hand van de informatie je hebt van ze, omdat zij (via BPost omdat het komt uit Belgie) nu eenmaal dit adres in hun systeem hebben. Volgens mij mag je kiezen om adres aan te passen, of andere locatie aan te geven.

Dit is terug naar Bpost gegaan en die heeft het weer opnieuw verstuurd met hetzelfde adres met reden niet bezorging: niet aangenomen en 3e keer opnieuw met kennisgeving in brievenbus dat er bij buren zou zijn afgegeven, maar ze weten helemaal niet welke brievenbus, dus tot 3 x toe niet geleverd en Auctionista reageert nu helemaal niet meer op mijn e-mails.

De oplossing

Alsnog leveren en ondanks dat een van de medewerksters (Barbara) mij had bevestigd, dat zij nu zowel in hun administratie als bij Sendcloud (Bpost) mijn juiste adresgegevens zou hebben gewijzigd, was dit in de uitvoering dus niet veranderd.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Auctionista is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gebruiker1585907170
Datum
Uiteindelijke oplossing
Betaalde veilingorijs is terugbetaald, maar de dure verzendkosten kreeg ik niet vergoed na 3 x fout te zijn gegaan.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Auctionista?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen