Klacht Audibene: Misleiding

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 142205
Gebruiker
Greet
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Nadat mijn man informatie had gevraagd over hoortoestellen met ruismaskeerder bij dit bedrijf kreeg hij een telefoontje van men. [naam verwijderd door moderator] met de vraag of hij een afspraak wilde met een audicien in de buurt om de mogelijkheden te bespreken. Daar mijn man al jaren last van tinnitus heeft, was hij meteen enthousiast. Afspraak gemaakt en naar de audicien, waar ons een vervelende verrassing wachtte, nl. de hoortoestellen waar deze men. het over had worden niet vergoed door de zorgverzekeraar. Ook had deze mevr. geen ervaring met dit toestel. S'avonds werden we gebeld door men. [naam verwijderd door moderator] over hoe het gegaan was. Hele verhaal gedaan, waarop hij vertelde dat je een upgrade kon krijgen. Dus een toestel op papier met vergoeding en dan een ander( niet vergoed) toestel kopen, waardoor je wel vergoeding kreeg en dan het resterende bedrag moest bijbetalen. Event. in termijnen!! Nog een audicien geraadpleegd. Idem dito. Dit lijkt mij niet de normale gang van zaken.

De oplossing

Ik wil dat audibene stopt met het misleiden van wanhopige mensen.

3 reacties

  1. Auteur
    Audibene
    Datum
    Geachte mevrouw,

    Wij vinden het zeer vervelend dat u een minder goede ervaring heeft met ons. Wij proberen zo transparant mogelijk te zijn om een goede oplossing aan te dragen die binnen de wettelijke verstrekking van hoortoestellen of maskeerders past. Tinnitus is een heel vervelende aandoening welke met de huidige techniek in maskeerders met wisselend succes op te lossen is, we hebben echter veel goede ervaringen. Door het wettelijk gestelde protocol moet uw man in alle gevallen het aanpastraject in samenspraak met een audiologisch centrum doorlopen, als uw man dit niet wilt is er ook geen vergoeding mogelijk.
    Naast de toestellen die door de verzekeraar worden vergoed bieden wij nog toestellen aan die op wens van de klant op maat en behoefte aangemeten worden. Uw verzekeraar heeft ervoor gekozen deze niet te vergoeden. Dat wij u dit toch kunnen aanbieden, na aanschaf, is een extra service van onze kant.
    Gezien dit voorval zou ik u hierover graag nog persoonlijk benaderen zodat ik eventuele vragen nader kan toelichten.

    Met vriendelijke groet,
    Bennie Seegers
  2. Auteur
    Greet
    Datum
    Ben nog steeds in afwachting van het persoonlijke contact........
  3. Auteur
    Greet
    Datum
    Men. Seegers heeft tijdens telefonisch contact hetzelfde verkooppraatje gehouden, die we al kenden van audibene. Dus geen oplossing.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Greet
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Audibene?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen