Klacht Audibene: Oplichterij

Ir F.O. Meijer

Op 6 maart van dit jaar en vandaag 2 september weer werd ik via E-mail benaderd door ene Sanne de Jong. "Proefpersonen gezocht". In beide keren bleek dat niet juist te zijn. Het gaat puur om verkoop. Nadat je de vragen lijst hebt ongevuld, blijkt zogenaamd dat je niet in aanmerking komt als proefpersoon. Je moet betalen. M.a.w. het gaat helemaal niet om proefpersonen. Het gaat om omzet met betalen. Daarna kwam onderstaand bericht met de leugen dat ik telefonisch niet bereikbaar was. Ik zat aan mijn bureau en er is ook geen bericht in de telefoon tracebaar. Het deugt niet. Hieronder volgt hun e-mail nadat ik de vragenlijst had ingevuld.

A-merk hoortoestellen tegen voordelige prijzen. Online versie
audibene

Geachte heer Meijer,

Bedankt voor uw interesse in audibene.

Onlangs heeft u onze website bezocht en ons contactformulier ingevuld. Helaas konden wij u niet op uw opgegeven telefoonnummer bereiken.

Ieder gehoor en ieder gehoorverlies is uniek en daarvoor dient een op maat gemaakt advies te worden gegeven. Per e-mail is het niet mogelijk om op uw persoonlijke gehoorsituatie in te gaan. Door middel van een telefonisch gesprek ervaart u op een eenvoudige en persoonlijke wijze wat audibene voor u kan betekenen. Met ons landelijke netwerk van meer dan 100 partneraudiciens hebben wij waarschijnlijk ook een audicien bij u in de buurt.

Graag beantwoorden wij uw vragen rondom het thema gehoorverlies en hoortoestellen en gaan hierbij in op uw persoonlijke hoorsituatie.

Wanneer u geïnteresseerd bent in een telefonisch adviesgesprek, kunt u ons als volgt contacteren:
telefonisch: ma – za van 8:00 – 20:00 uur op 055 80 80 140
of door direct te antwoorden op deze e-mail: geef hierbij de gewenste datum en tijd door waarop u teruggebeld wilt worden.
Wij zien uw reactie graag tegemoet!

Met vriendelijke groeten,

Sanne de Jong

Ik hoef niet geholpen te worden, maar ik vind dat de Consumentenbond dit soort zaken harder moet aanpakken dan alleen het bedrijf inlichten.

Ir F.O. Meijer
Audibene gaat gewoon door op de ingeslagen weg en trekt zich van commentaar niets aan. Ik ben persoonlijk ook niet kappot van het systeem van de Consumentenbond, daar er niet echt kracht achter zit door bijvoorbeeld, bij geen reactie naar andere autoriteiten zoals de bijvoorbeeld de Reclame Code Commissie te gaan.

Ook een klacht indienen over Audibene?