Klacht Audio Video van Gils: glasplateau gebarsten tijdens opwarmen gerecht

Trijffel

helaas is de glasplaat van onze Severin magnetron na 4 maanden gebruik gebarsten tijdens het opwarmen van een gerecht. Van Gils beroept zich op fabrieksvoorwaarden maar daar heb ik als klant niets mee te maken. in een laatste mail zegt van Gils zelf dat een glasplateau niet zomaar kan barsten! precies het punt aangezien dit wel is gebeurd.

vooralsnog weigert van Gils dit op te lossen en hen ik aangegeven als consument recht te hebben op ontbinden van de koop aangezien het apparaat ondeugdelijk is.

nieuw glasplateau leveren of koop ontbinden

Trijffel
    van Gils weigert medewerking en legt de schuld zonder bewijs bij de klant. ze weigeren zich dus aan de wet consumentenrecht te houden!
    Audio Video van Gils
    Beste heer Van Trijfel,

Zoals meermaals per e-mail aangegeven zijn accessoires als een glazen draaiplateau niet opgenomen in de garantievoorwaarden.

Wij als retailer zijn het eerste aanspreekpunt en hebben inderdaad de plicht u te adviseren bij een defect. Wij hebben daarom direct telefonisch contact opgenomen met Severin, ook zij hebben aangegeven niet kosteloos een nieuw plateau te kunnen verstrekken.

Een defecte glasplaat kan enkel worden veroorzaakt door stoot-/valschade, of wanneer de plaat vet is. Het vet zal tijdens het gebruik extreem warm worden en zorgt voor een gebroken glasplaat.
    Of u contact met Severin wenst op te nemen is uiteraard volledig aan u. De gegeven informatie is geverifieerd door zowel Severin als een jurist van ThuiswinkelWaarborg.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Audio Video Van Gils

Trijffel
geen oplossing van van Gils, wel van Bol.com, zij hebben het volledige aankoopbedrag gecrediteerd met daarbij excuses voor de slechte afhandeling van de verkopende partij. VanGilsweb bleef bij hun standpunt geen garantie te verlenen terwijl het apparaat wel degelijk defect was en de glasplaat niet defect is geraakt door verkeerd gebruik zoals VanGilsweb aangaf. VanGilsweb heeft daarbij ook aangegeven niet meer verder te communiceren over deze zaak. waardeloos bedrijf met een bizar slechte service.

Ook een klacht indienen over Audio Video van Gils?