Klacht Audio Video van Gils: Nooit meer Qdealer.nl

Kaya

Op 11 februari 2018 heb ik via beslist.nl een kookplaat besteld bij Qdealer.nl(een van de verkoopkanalen van Audio Video Van Gils).

Nadat ik de kookplaat heb ontvangen, heb ik deze door een gecertificeerde elektricien laten installeren. Na de installatie bleek dat de twee delen van de kookplaat niet functioneerden. Dit probleem heb ik telefonisch doorgegeven aan Qdealer.nl.

Op 23 februari 2018 kreeg ik van Qdealer.nl een e-mail waarin zij aangaven dat de oorzaak van dit probleem een foutieve installatie is. Vervolgens heb ik de installatie door een andere gecertificeerde elektricien laten controleren. Toen bleek dat de installatie wel in orde was. Dus ik heb de kookplaat teruggestuurd naar Qdealer.nl.

Naar mijn verbazing kreeg ik op 16 maart 2018 een e-mail van Qdealer.nl waarin stond dat de printplaat van de kookplaat doorgebrand is en dat dit veroorzaak zal zijn door verkeerde wijze van aansluiting. Met andere woorden willen zij de kookplaat niet omruilen en dat ik de kosten moet betalen van de reparatie.

Ik ben niet mee eens met de bevindingen van hun technische afdeling. Ik heb de kookplaat door een gecertificeerde elektricien laten aansluiten en vervolgens de aansluiting laten controleren door een andere gecertificeerde elektricien. De aansluiting door een andere elektricien laten controleren was hun idee en ik heb hiervoor ook kosten gemaakt. Ik heb voor beide elektriciens een totaal bedrag van € 140,- betaald.

Ik heb Qdealer.nl gekozen omdat zij de goedkoopste waren op beslist.nl. Maar nu zie ik dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Bovendien wordt er al meer dan een maand niet gekookt bij ons thuis en ik heb drie kinderen.

Dus mensen wees gewaarschuwd.

Nooit meer Qdealer.nl

Ik wil mijn geld terug.

Audio Video van Gils
    Beste,

Hartelijk dank voor uw bericht. Zoals eerder aangegeven hebben wij geconstateerd dat de printplaat van de kookplaat is doorgebrand en daarom slechts aan één zijde functioneert. Dergelijke schade ontstaat door foutieve montage in de kookplaat of in de perilex. De retailer kan geen verantwoordelijkheid dragen voor de aansluiting van een derde persoon.
    De verantwoordelijkheid van een correcte montage van dergelijke producten ligt bij de persoon die deze installeert, in dit geval de gecertificeerde elektricien. Graag ontvangen wij de facturen van deze installatie en controle.

In een poging u tegemoet te komen hebben we uit coulance voorgesteld de kookplaat ter beoordeling aan te bieden bij Beko. Indien dit een fabrieksfout betreft zal dit uiteraard ook worden meegedeeld. Zodra er een afspraak met Beko staat informeren wij u per e-mail en zullen we het verloop van deze case doorspreken.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Audio Video Van Gils

Ook een klacht indienen over Audio Video van Gils?