Klacht Audio Video van Gils: Shop levert niet wat besteld is en neemt klant niet serieus

Klachtnummer
# 182339
Gebruiker
Erik
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een bestelling geplaatst, bestelling #400003441, bij vangilsweb.nl inhoudende 100 stuks kabelbeschermers.
Omdat ik ze snel nodig had, ik moest die avond het werk af hebben, ben ik helemaal naar de shop gereden, nadat ik bericht heb gekregen dat mijn bestelling gereed is en kan ophalen. Bij de shop aangekomen wil de verkoper mij slechts 1/10 van het bestelde aantal leveren, waarschijnlijk uit de verkoopverpakking genomen en in een zakje gedaan, en wilde dat ik het complete bedrag afreken van de bestelde verkoopverpakking, welke dus 90 stuks mist. Hij gaf zelfs aan dat dit dan wel verkeerd op de website staat. Ik meldde nog dat ik eerder bij een andere shop deze verpakking gekocht heb.
Ik had aangegeven dat ik dit een erg kwalijke zaak vind en betekent dat ik 37,62 Euro vervoerskosten schade heb. Maar dat kon de verkoper niets schelen, want hij gaf aan dat ik over een paar dagen wel een email zou krijgen.
Nog nooit zo'n onbetrouwbare shop en zoiets arrogants meegemaakt.

De oplossing

Vergoeding gemaakte kosten, wegens het niet leveren van de bestelling.

3 reacties

  1. Auteur
    Audio Video van Gils
    Datum
    Beste Heer Tan,

    Ook wij vinden het erg vervelend wat er is voorgevallen.

    Zoals eerder aan u aangegeven betreft het een contentfout op onze website. De vermelde prijs is voor 10 stuks en niet voor 100 stuks. Aangezien het hier om een kennelijke fout gaat (u had zich kunnen realiseren dat deze prijs niet klopt), zijn wij eigenlijk niet verplicht te leveren.

    Maar omdat wij het erg vervelend vinden dat dit verkeerd naar u is gecommuniceerd en u voor niets naar de winkel bent gekomen, stellen wij voor om toch 100 stuks te leveren voor deze prijs en de schade voor lief te nemen. Wij zullen deze dan alsnog zonder verzendkosten aan u toesturen.

    Zoals u zult begrijpen kunnen wij de benzinekosten niet vergoeden. U was deze immers ook kwijt geweest als u de 100 stuks wel direct had meegenomen.

    Wij hopen dat wij uw bestelling alsnog spoedig aan u mogen uitleveren. We vernemen graag van u.
  2. Auteur
    Erik
    Datum
    Heer Van Gils, wat u schetst is natuurlijk klinkklare onzin, u verkoopt dus het product met op website genoemde inhoud voor 30 euro. U probeert hier alleen uzelf goed te praten. Ik had u reeds eerder gemeld dat ik dit product elders reeds eerder gekocht heb. Als u even googelt ziet u vele shops die dit aanbieden, een voorbeeld is Megekko die het juiste aantal verkoopt voor 3,95 euro, dat is dan maar liefst 26 euro goedkoper! https://www.megekko.nl/product/0/113104/LogiLink-MP0005-kabelbeschermer
  3. Auteur
    Audio Video van Gils
    Datum
    Beste Heer,

    Zoals eerder aangegeven gaat het om een interne contentfout.

    Wij hebben van de leverancier een bestand aangeleverd gekregen waar de barcode van dit artikel (100 stuks) niet overeenkomt met het werkelijke door hun geleverde artikel (zak van 10 stuks). Wij moeten dus 10 zakken bij de leverancier bestellen.

    De prijs van een zak van 10 stuks is in verhouding veel duurder dan een zak van 100 stuks (zoals ook in de supermarkt geldt: hoe groter de verpakking hoe goedkoper de kiloprijs). Uw veronderstelling dat een zak van 100 stuks 10x de prijs is van een zak van 10 stuks in dus onterecht. Maar dat terzijde.

    Feit blijft dat wij u aanbieden alsnog 100 stuks naar u op te sturen met gratis verzendkosten. Als u hier gebruik van wilt maken horen wij het graag. Anders is deze zaak hierbij helaas gesloten.