Klacht Audiovolt.nl: Portable dvdhoofdsteun werkt niet naar behoren, Audiovolt weigert product te vervangen / repareren

D. van Bruggen

April 2018 heb ik een dvdhoofdsteun gekocht via Bol.com. Het bedrijf wat deze aanbood was Audiovolt.nl. Ik heb 148 euro betaald en kreeg het product binnen. Dit product had een sd-kaart en usb ingang waarmee video konden worden afgespeeld. Dit deed hij niet. Na meerdere keren contact via mail en telefoon met Audiovolt.nl kreeg ik een uitleg, maar dit had ik al geprobeerd en werkte niet. Ik heb namelijk de video's geconverteerd in allerlei extensies, verschillende resoluties en beelafmetingen. Alles deed het niet. Hierop Audiovolt.nl gemaild hoe we dit probleem gingen oplossen, maar kreeg geen gehoor. Vervolgens een klacht bij Bol.com ingediend. Deze gaven mij aan me niet te kunnen helpen omdat de retourtermijn was vervallen. Hierna heb ik beiden een email verzonden, waarin ik stel dat ik een ondeugdelijk product heb en dit niets te maken heeft met een retourtermijn. In deze mail stel ik dat ik binnen 14 dagen of een vervangend product wilde of dat deze gerepareerd zou worden. Beiden gaven aan deze mail te hebben ontvangen, maar beiden hebben niet meer van zich laten horen. Nu sta ik op het punt om via rechtsbijstand dit aan te vechten.

Vervangend product, maar het liefst mijn geld terug aangezien ik al een andere heb ik gekocht

Audiovolt.nl
    Beste D van Bruggen,

Zoals eerder aangegeven in communicatie is het mogelijk om video's te converteren op USB stick of SD kaart.

Wij hebben zelf dit ook getest en weten ook precies hoe dit in zijn werking gaat. Er zijn meerdere manieren om dit te verwezenlijken.
    Ik zal er een specifiek stap voor stap uitschrijven.

Bijvoorbeeld kan je een Youtube converter gebruiken en video's converteren van een youtube link naar een MP4 formaat. Ter voorbeeld gebruik je: http://convert2mp3.net/ Bij Video kan je dan in het rijtje kiezen voor MP4.

Daarna kan je via ondestaande programma decoderen van mp4 naar divx.

Via deze link kunt u dan de decoder downloaden om bijvoorbeeld MP4 formaten of andere beschikbare formaten in het programma te converteren naar DIVX.

U kunt na het openen van dit programma onder Add files kiezen voor de gedownloade video file. Vervolgens kan je aan de rechterkant onder output format kiezen voor DIVX. Daarbij is het belangrijk om daar aan de onderkant het balkje met auto fit (user) te zetten op 480P (DVD)

Vervolgens druk je op run en de video staat voor je klaar. Wanneer je deze op een SD kaart zet van max 32gb (film zelf mag niet groter zijn dan 4gb) dan is de file klaar voor gebruik op de schermpjes.

Het product wat u heeft is bruikbaar in de aangegeven formaten, maar om dit te verwezenlijken zijn er een aantal stappen nodig. Bij DVD afspelen is het de DVD in het schermpje doen en hij is direct klaar voor gebruik.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd zodat u toch van de schermen kunt genieten.

Mocht u er niet uitkomen nodigen wij u natuurlijk ook van harte uit om bij ons een kop koffie te komen drinken en dan leggen wij het nogmaals uit.

Dennis
    Audiovolt

D. van Bruggen
Beste Dennis, Als je mijn eerdere mails goed hebt gelezen en dat waren er meer dan 7 dan zou je weten dat ik alles wat hierboven staat dat al geprobeerd heb. Ik ben geen digibeet en weet waar ik het over heb, aangezien ik zelf de branche werk. Jullie zouden jezelf moeten schamen met deze slechte service. Ik heb nog geen bedrijf gezien die zulke slechte service geeft: jullie bellen en mailen niet terug. Jullie snappen 3 maanden verder nog steeds niet eens wat het probleem is. Het is dat Bol.com het al met me geregeld heeft, maar aan jullie heeft het niet gelegen. Ik raad bij deze elke klant af om iets bij jullie te kopen. Doen ze het toch moeten ze maar hopen dat het werkt want met jullie dingen regelen is niet te doen. Mochten jullie nog iets willen doen dan zou ik graag compensatie krijgen, voor alle tijd, energie en abonnementskosten wat ik kwijt ben door dit gezeur.

Ook een klacht indienen over ?