Klacht Auping: Auping doet niet aan klantenservice maar schuift klanten af naar wederverkopers

J. Veldman

Na enige jaren gebruik een Auping AVS VIVO POCKET matras van 90 x 220 voor € 1.695 is middenin een permanent lagere plek ontstaan, waardoor de matras onaangenaam ligt.
Ik vind dat een zo’n dure matras van Auping, welke zich afficheert als koning van de matrassen, niet na gebruik van een licht persoon doorzakkingsverschijnselen mag vertonen. Ik mailde “Ik zou het op prijs stellen als u mijn probleem oplost.”
Dat kon de klantenservice niet want “verloopt de klachtenafhandeling en service van Auping middels ons dealernetwerk.”

Maar de speciaalzaak waar deze matras is gekocht bestaat inmiddels niet meer dus daar kan ik geen verhaal halen. Dan moest ik maar met deze klacht naar een andere dealer in de regio gaan. “Zij kunnen, in overleg, een servicebezoek bij u brengen om de matras te controleren. Ter volledigheid dienen wij u aan te geven dat hiervoor kosten berekend kunnen worden.”
Ik heb Auping geadviseerd nog eens goed na te denken over hun “klantenservice” model.

Nadat ik gesuggereerd heb een klacht op Klachtenkompas te zetten kwam Auping met een heel lang afwerend verhaal:
Ze konden de deuk niet constateren want ze beschikten niet over een foto (hadden niet om gevraagd), de wederverkoper was in 2012 failliet gegaan dus was de garantie verlopen (ik had niet om garantie gevraagd maar “Ik zou het op prijs stellen als u mijn probleem oplost.”), maar dat zou niet wegnemen “dat u zich voor de service alsnog bij een Auping dealer moet melden.”
Directeur Jan-Joost Bosman van Auping zweeg in alle talen, zelfs nadat ik hem had geadviseerd de naam Klantenservice te veranderen in Klantencontact
Al met al een bittere ervaring met een bedrijf dat zich zo op de borst slaat.
Het zal mij benieuwen hoelang deze firma nog bestaat.

Ik heb niet de verwachting dat de passieve houding van Auping jegens haar klanten zal veranderen. Daarvoor is het onroesten van beleid nodig

J. Veldman

Ik heb, geheel zoals verwacht, geen reactie van Auping gekregen, maar ik had al eerder aangegeven dat ook niet echt te verwachten. De afdeling die Klantenservice heet reageert met voorgekauwde teksten en directeur Jan-Joost Bosman is kennelijk niet in staat de firma de 21ste eeuw in te leiden.
    Zonde dat zo'n oud bedrijf niet met z'n tijd meekan en in het verleden blijft hangen.

J. Veldman
Geen. Gelukkig zijn er ook fabrikanten van kwaliteitsmatrassen met een servicegerichte organisatie.

Ook een klacht indienen over ?