Opgelost door Auping: Nieuwe Auping matrassen en bed zakken door en ventileren slecht

content Opgelost
Oosterbaan

Na veel beloftes van de verkoper (Eerste 10 jaar zal het matras zeker niet doorzakken etc...), bezoekjes en lang proefliggen in de Auping winkel, hebben wij eind jan 2019 een Auping bed gekocht (180x220) met 2 Maestro matrassen (90x220 ). Het bed werd eind feb geleverd. Binnen een maand had mijn echtgenote (beiden zijn we van normaal postuur) al een flinke kuil in haar matras. Auping stuurde een tussenpartij (Montrieurs) om de zaak te beoordelen. Het matras bleek inderdaad na 1 maand al doorgezakt en wordt vervangen.
Ik had echter het idee dat het doorzakken mede werd veroorzaakt door de spiraalboden die teveel doorveren. Ik heb dit in de Auping winkel gecontroleerd met exact hetzelfde bed. Wij zakken thuis veel meer door dan het exemplaar in de winkel. Na dit (begin april) besproken te hebben met het winkelpersoneel zouden ze persoonlijk langskomen. Mijn matras begon namelijk ook kuilvorming te vertonen. Ook de ventilatie van het matras is zeer slecht. Helaas werden de afspraken steeds afgezegd en werd ons medegedeeld dat ze uiteindelijk niet langs zouden komen omdat spiralen van Auping nooit mankementen vertonen!
Ik vind dit onacceptabel. Ondertussen is dit het resultaat van onze €5000,- aankoop na 2 maanden gebruik:
1) De matrassen zaken door en hebben kuilvorming (1 matras wordt nu vervangen, voor het 2de matras is nog niemand geweest).
2) De ventilatie van de matrassen is echt heel slecht. 'S ochtends liggen wij te zweten en kunnen wij de vochtplekken in de overtrekken zien.

Iets klopt er dus niet aan ons bed en/of matrassen. Ik verzoek Auping dit serieus op te pakken en de problemen te verhelpen.

Ik zou graag willen dat Auping onze spiraalbodems controleert en indien nodig vervangt. Hetzelfde voor de matrassen. Mocht het ventilatie probleem in de hele lijn voorkomen, dan verzoeken wij beter ventilerende matrassen van een andere lijn.

Beste A. Oosterbaan,

Wij vinden het vervelend te horen dat jullie klachten ondervinden met onze matrassen. Zoals wij kunnen lezen biedt Auping Plaza Zoetermeer jullie service aan om de klachten, waar mogelijk, op te lossen. Zojuist hebben wij ook telefonisch contact gehad met Auping Plaza Zoetermeer en zij geven dat zij er samen jullie alles aan doen om met de beste oplossing te komen. Wij hebben Auping Plaza Zoetermeer kenbaar gemaakt dat ook in de tweede matras kuilvorming zichtbaar is. Wij vragen dan ook om in contact te blijven met Auping Plaza Zoetermeer en ook de kuilvorming aan te geven van de tweede matras, zodat zij hier een service voor kunnen uitvoeren. Zij zullen er alles aan doen om met de beste oplossing te komen.

Met vriendelijk groet,
    Goedendag,
    Wij zijn blij dat onze problemen verholpen gaan worden.
    Zou het mogelijk zijn om de spiralen te controleren? Wij vinden het vreemd dat kuilvorming op nieuwe matrassen ontstaat en verdenken de spiraalboden.
    Dank u en met vriendelijke groet,
    A. Oosterbaan.
    Beste A. Oosterbaan,

Bedankt voor de reactie. De spiraalbodem kan inderdaad gecontroleerd worden tijdens het servicebezoek, geef dit gerust aan als de dealer langs komt. De winkel doet er op dit moment alles aan zodat jullie weer kunnen genieten van de Auping producten.

Oosterbaan
Bodems en matrassen vervangen. Problemen verholpen.

Ook een klacht indienen over ?