Klacht Auping: Uitblijven van service na bevestiging doorgezakt matras door servicemonteur.

romas

Één van de twee matrassen van ons Auping Monaco Maximus bed is zichtbaar doorgezakt. Het slaapcomfort is daarmee zeer slecht geworden. Ter verduidelijking, dit betreft dus een twee persoons bed waarvan dit matras gebruikt wordt door een 68 kg wegend persoon terwijl het matras waar niets mee aan de hand is gebruikt wordt door 100 kg persoon. Dit is vastgesteld door een Auping service monteur. Dit matras voldoet overduidelijk dus niet aan de redelijke verwachtingen van dit product (een 'goed' product). Auping weigert met een redelijke oplossing te komen, het conclaaf duurt al 9 maanden, stelt voor ons kosten te laten maken voor het opnieuw vullen zónder garantie te bieden.

Dit matras voldoet niet aan de redelijke verwachtingen van dit product (een 'goed' product) en daarmee willen wij dat dit vervangen wordt.

Alle gegevens zijn al in bezit van Auping, foto's, aanschaf-facturen, analyse servicemonteur, en dossier van communicatie.

Auping
    Beste R. Teeuwen,
    Wij vinden het spijtig dat wij niet aan je verwachtingen kunnen voldoen en begrijpen je teleurstelling. Echter, hanteren wij een garantieperiode van 5 jaar op onze matrassen. Wat betreft levensduur van onze gestoffeerde matrassen hanteren wij 10-12 jaar. In dit geval is de klacht zo’n 8 jaar na aanschaf aan ons kenbaar gemaakt. Hiermee valt de klacht ruim buiten de garantieperiode.
    Zoals we reeds hebben gecommuniceerd kunnen wij wel een oplossing bieden middels vervanging van de matraskern. In dit geval brengt dat kosten met zich mee.
    Mocht je toch gebruik willen maken van de geboden service, dan vernemen wij dat alsnog graag.
    Auping
    Correctie op voorgaande reactie, gestoffeerde matrassen hebben een levensduur van 8 tot 10 jaar, evenals onze witte matrassen.

romas
Auping gaat op geen enkele wijze in op de servicevraag en communiceert onduidelijk over levensduur (de verschillende antwoorden hierboven zijn een mooi voorbeeld over wat ons al 9 maanden overkomt in communicatie met Auping). Bij Berden Alexandrium wordt '15 jaar' verwachte levensduur genoemd (bij aanschaf nieuwe topper wordt letterlijk gezegd dat op een auping bed je drie toppers moet kopen voordat je aan een nieuw bed/matras toe bent).

Ook een klacht indienen over Auping?