Klacht Auto Berkelaar: Auto niet afgemeld bij verzekering

Corien Soutendijk-Schröeder

6 juni 2014 heb ik mijn Mazda Demio (TV-HL-58) bij auto Berkelaar ingeruild voor een Suzuki Alto (4-TBD-59).
De verkoper zou mijn Mazda afmelden bij de verzekering. Toen ik een rekening van de verzekering kreeg, bleek dat de verkoper dat niet gedaan heeft. Ik heb hem erop aangesproken en hij heeft het uitgezocht maar waar het fout gegaan is kan hij niet zeggen. Ik heb contact gezocht met de verzekering, mijn extra kosten bedragen
€ 103,80. Na een officiële klacht bij auto Berkelaar te hebben ingediend, hebben ze me € 51,90 terugbetaald, want ik had mijn afschrijvingen in de gaten moeten houden! Ik betaal mijn premie altijd per jaar, dus dat merkte ik dus pas in maart 2015. Help me.
Alvast dank,

Wilhelmina Druckerlaan 7, 1187 PT AMSTELVEEN

Graag de rest betaling € 51,90 en excuses van de verkoper.

Auto Berkelaar
    Beste mevrouw Soutendijk-Schröeder,
    Wij zijn van mening dat wij u voldoende tegemoet zijn gekomen, wij hebben u toegelicht wat wij ervan vinden, wij hebben aangegeven dat u post had moeten ontvangen over de afmelding van de Demio van de verzekeringsmaatschappij en niet dat u uw afschriften in de gaten moest houden. Wij hebben destijds uw auto afgemeld bij de verzekeringsmaatschappij en een kopie van de vrijwaring meegestuurd. De meeste verzekeringsmaatschappijen zijn hier coulant in en storten het teveel betaalde bedrag terug als u kunt aantonen dat de auto niet meer op uw naam staat, dat uw verzekering dat niet doet, vinden wij geldklopperij en kunnen wij niet aansprakelijk voor gehouden worden. Wij voelen ons aansprakelijk en zoeken naar een gepaste oplossing. Ons advies is dan ook nog een keer, leg de klacht neer bij Meeús. Wij hebben van onze kant ons best voor u gedaan en zijn coulant geweest om de € 51,90 (de helft van uw teveel betaalde verzekeringskosten) te dekken.

Ernst Berkelaar
    Corien Soutendijk-Schröeder
    Geachte heer Berkelaar, ik heb uw antwoord naar Meeús doorgestuurd en wacht hun reactie af.

Corien Soutendijk-Schröeder
    Geachte heer Berkelaar, zojuist kreeg ik bericht van Meeús dat de auto destijds niet door Berkelaar is afgemeld bij de verzekeringsmaatschappij en ze hebben geen kopie van de vrijwaring ontvangen. In maart dit jaar heb ik ze het gestuurd. Het blijft dus helaas touwtrekken. Hopelijk bent u zo vriendelijk en wilt u toch de andere helft nog betalen. Een ding heb ik in ieder geval geleerd. Vertrouw nooit anderen! Met vriendelijke groet,
    Corien Soutendijk-Schröeder

Ook een klacht indienen over Auto Berkelaar?