Klacht Auto Indumij: Direct voortvloeiende kosten van een ondeugdelijk product worden niet vergoed.

J.P.A.M. Pas

Op 12 april 2015 een Honda CRV 2.0 gekocht bij Indumij Occasioncenter in Breda. Op 12 mei 2015 op de tolweg in Italie van de weg gehaald omdat de automatische versnellingsbak volledig defect was. Wij zijn met auto en caravan naar een reparateur vervoert. Hier werd geconcludeerd dat de koppelomvormer vervangen moest worden. Kosten € 7.500,- inclusief het transport. Hierover contact gezocht met Indumij. Deze zou een andere auto naar Italie laten komen en de kapotte auto mee terugnemen naar Nederland. Kosten € 1750,- .Dit gebeurde pas 29 mei 2015. Bij terugkomst in Breda neemt Indumij de kosten van demontage en het repareren van de automatische versnellingsbak voor haar rekenening. Terecht aangezien er een half jaar Bovaggarantie op deze auto zit.
Echter de direct daaruit voortvloeiende transportkosten die ik moest maken omdat het een inferieur product betrof wenst Indumij niet te betalen. De verkopende partij is daar vlg. de wet echt verantwoordelijk voor.

De volledige transportkosten ( zowel de kosten die in Italie gemaakt zijn als de transportkosten van en naar Italie van de vervangende auto als de defecte auto) dienen door Indumij betaald te worden. Het zijn immers direct voortvloeiende kosten uit de verkoop van een ondeugdelijk product waar de verkopende partij voor verantwoordelijk is. Dit staat gewoon in de wet. (Ik had de auto amper 3 weken in mijn bezit.)
Deze kosten kun je niet afwentelden op de koper.

Auto Indumij
    Geachte heer/mevrouw Pas,

Uw klacht heeft ons in goede orde bereikt. WIj zullen deze delen met de betrokken vestiging/afdeling en u persoonlijk op de hoogte houden van de voortgang.

Auto Indumij
    Afdeling webcare

Ook een klacht indienen over Auto Indumij?