Klacht Auto Muntstad Groep: Weigering coulance na breken van de krukas van een 4 jarige auto ( SEAT Toledo)

Anoniem

LS,

Ik vroeg me af of het volgende item voor jullie interessant zou kunnen zijn;
Ik heb een demo-auto van twee jaar bij Auto Muntstad in Utrecht gekocht , km stand 32000 km, en er twee jaar probleemloos mee gereden totdat een maand geleden mijn auto van het een op het andere moment vastliep en weggesleept moet worden. Conclusie van de garage ; Krukas gebroken. Koop maar een nieuwe motor ( kosten 11000 euro!!) Uiteraard ga ik daar niet mee akkoord en ik vroeg me af wat mijn rechten in zo'n zaak zijn. De ANWB zegt dat de krukas een Autoleven lang dient mee te gaan, evenals de BOVAG. De garage wijst elke verantwoordelijkheid ( fabrieksfout??) van de hand en neemt een starre houding aan. Eigenschuld, zelf opdraaien voor de kosten.
Wat vinden jullie? is dit normaal> Dat kan toch niet , na 100000 km , 4 jaar oud?
De garage zelf zegt dat een gebroken krukas bij hun nog nooit is voor gekomen.
in afwachting van uw antwoord, Vriendelijke groet,
Michael Kooren, Utrecht, 0654758881

Auto Muntstad of de Importeur PON dient te beseffen dat een gebroken krukas van een dermate jonge auto niet normaal is. De ANWB, de BOVAG en meerdere garages, waaronder Muntstad zelf , zeggen dat dit ZEER ongebruikelijk is . Iedereen zegt dat de importeur of ver verkoper zijn verantwoordelijkheid moet nemen en er op hun kosten een nieuwe motor ( kosten 11000 euro!) in moet zetten.

Wij vinden dat Auto Muntstad Groep hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!