Klacht Autobedrijf Helder: Na een week al problemen

LEENWIL

Een week na aankoop deed de deurvergrendeling het niet en drie weken na aankoop een kapotte accu
Men gaat er van uit dat dit soort dingen niet zo snel gaan gebeuren maar helaas dus wel
Het vertrouwen in auto verkopers en monteurs was er al niet nu komt het zeker nooit meer goed met dit vertrouwen
Mail getuurd nog geen reaktie gehad,wacht nog af

Problemen verhelpen

Beste Leenwil,

Wij vinden het zeer spijtig dat u een nare ervaring heeft met een bij ons aangekochte auto. U heeft ons de onderstaand email gestuurd op 17-06-2016 om 16:09. (Voor de privacy van onze klant hebben wij namen en e-mailadressen van hen ingekort)
    Wil …
    17-6-2016 16:09
    Aan info@autobedrijfhelder.nl
    Hallo
    Een paar weken terug hebben wij een mutsubishi spacecar gekocht
    Na een week was de centrale deurvergrendeling kapot en nu hebben we een kapotte accu
    Geven jullie nog garantie of is het gekocht is gekocht
    Op dit moment had ik liever gebeld maar ben erg boos en verdrietig dat dit nu gebeurd en
    even niet in staat om vriendelijk te blijven
    Hoor graag van hoe of wat
    LD van den …
    …@hotmail.com

Een uur later heeft u ons op deze website neergezet met een klacht die volgens ons geheel ongegrond is. U geeft in uw email aan dat u erg boos bent en verdrietig en niet in staat bent vriendelijke te blijven. Wij hopen dat u ondertussen al gekalmeerd bent, vandaar dat wij ook met onze reactie hebben gewacht tot dit moment.
    U heeft bij ons op 26-02-2016 een Mitsubishi Space Star uit 2003 gekocht. Bij de verkoop deed de centrale deurvergrendeling het naar behoren, dat heeft u zelf ook getest.
    De auto stond bij ons al een aantal weken op het terrein, aangezien u ongeveer een maand eerder een kleine aanbetaling heeft gedaan voor de reservering, en de auto heeft opgehaald na het ontvangen van uw vakantiegeld. Toen u de auto kwam ophalen werd de auto na weken gestart. De auto startte gelijk en dus gaan wij er beide niet vanuit dat de accu slecht is. Helaas is een accu een slijtage onderdeel en kunnen wij drie weken na verkoop niet voorspellen dat de accu kapot zal gaan. Dit is gaandeweg de weken gebeurt. Een accu kan niet vandaag goed zijn en morgen ineens stuk, zeker niet als u er al drie weken mee rond rijdt.
    Dit gezegd hebbende betreuren wij het nog steeds dat u met de bovenstaande problemen kampt.
    Autobedrijf Helder
    Wij vinden het ook zeer jammer dat wij via deze weg moeten vernemen dat er iets aan uw auto mankeert. Waarom heeft u niet meteen na week één bij ons aan de bel getrokken in plaats van met woede rond rijden. Bij de verkoop hebben wij duidelijk gezegd dat de auto wordt verkocht zoals gezien en bereden, maar dat wij elke klant altijd helpen bij eventuele problemen. De normale gang van zaken is dat u ons eerst op de hoogte stelt, waarna wij samen tot een oplossing kunnen komen.
    Bij deze wil ik u dan ook voorstellen om de auto langs te brengen om de centrale deurvergrendeling te laten nakijken door ons.
    Een nieuwe accu voor uw auto kost bij onze leverancier €88,46 inclusief BTW. Wij willen uit coulance 50% van dit bedrag voor uw vergoeden, afgerond €45. Mocht u al een nieuwe accu gekocht hebben dan willen wij u ook het geld aan u overmaken.

Wij willen nogmaals benadrukken dat u ons op deze manier zeer negatief op het internet zet. U scheert iedereen over één kam, wij hebben ons uiterste best gedaan om alles voor u naar wens te doen. Wij hebben één maand op de betaling gewacht van de auto. Tegen een meerprijs van €250 de auto voorzien van een nieuwe APK keuring en distributieset en waterpomp. Tevens hebben wij uw inruil (sloop-) Daewoo Lanos kosteloos opgehaald waar u ook een inruilbedrag voor heeft terug gekregen van ons.

Dit gezegd hebbende hopen wij op een normale manier eruit te kunnen komen en dat u uw woede opzij zet.

Wij zien uw reactie graag tegemoet.

Autobedrijf Helder

Ook een klacht indienen over Autobedrijf Helder?