Opgelost door Autobedrijf Kiewiet auto's: verkoper komt afspraken niet na

content Opgelost
# 72061
ZvM

Kiewiet had een VW Lupo MMBS staan, automaat, airco voor E 3750,-. Voor inruil van onze brommobiel werd E 250,- geboden. Daar zijn wij niet op ingegaan. Zelf ophalen gaf E 250,- korting. Via marktplaats is de brommobiel verkocht. Daarna hebben wij telefonisch E 3000,- geboden op de Lupo. E 3250,- is overeengekomen. Er is niet gesproken over inruil.
Bij ophalen van de Lupo bleek de prijs E 3500,- te zijn, omdat wij de brommobiel niet inruilden. Mijn man en zoon hebben onder protest betaald. Onderweg bleek de airco het niet te doen. Dhr. Kiewiet ontkende de aanwezigheid van de airco en beschuldigde ons van het verkopen van zijn brommobiel, omdat volgens hem inruil was afgesproken. Na aandringen en omdat wij de advertentie geprintscreend hadden, kon de airco gemaakt worden. Over de E 250,- was niet te praten. Kiewiet: als ik zeg dat er airco in zit, wil dat niet zeggen dat die het ook doet.
E 250,- voor de brommobiel is 1/10 van de marktwaarde.
Kwetsbare mensen worden afgezet.

E 250,- terug
Algemeen: mensen die een brommobiel of MMBS auto kopen (zoals onze zoon), zijn kwetsbaar. Hier wordt misbruik van gemaakt door veel te lage inruilprijs te bieden, door niet nakomen van afspraken en door verdraaien van woorden. Hier mag dhr. Kiewiet op gewezen worden.
Kiewiet betaalt de helft van het bedrag waar onenigheid over was. Hiermee is de zaak gesloten.

Autobedrijf Kiewiet auto's
    De lupo koste idd € 3750,--. Op het moment dat fam. van Mekeren bij ons waren hebben we een prijs afgesproken € 3500,-- toe op de minicar. Als ze hem zelf kwamen ophalen ( wat ze gedaan hebben ) zouden ze nog extra € 250,-- korting krijgen. Een paar dagen later belde Mevr. van Mekeren mij en deed een bieding van € 3000,-- ipv. € 3250,-- toe op de Lupo. Ik heb haar verteld dat dit helaas niet kon en dat ze € 3250,-- moest toe betalen op de Microcar. Hier ging ze akkoord mee. Op het moment dat ze de Lupo kwamen ophalen hadden wij de factuur ook al klaar gemaakt waar duidelijk op stond dat we de microcar hadden ingeruild. Op dat moment hoorden we dus pas dat ze deze onderhand al hadden verkocht. Dus hebben we die factuur/ koopovereenkomst vernietigd en een nieuwe aangemaakt dat de Lupo nu werd geleverd zonder inruil voor € 3500,-- en zonder garantie. Deze is ondertekend door van Mekeren en netjes betaald. Zo opeens na een dag krijgen we telefoon dat ze er van waren uit gegaan dat ze hem gekocht hadden voor € 3250,--. Hoe ze hier bij komen hebben wij echt geen idee. Lijkt me ook erg onlogisch allemaal. Als ik ergens iets zou kopen voor € 3250,-- zou ik bij ophalen heus geen € 3500,-- betalen ! Dan over de airco. Wij hadden de airco niet gecontroleerd. Om de simpele reden dat een airco beter niet kan worden gebruikt bij een mmbs voertuig . Het voertuig verliest dan zoveel kracht dat het gevaarlijk kan worden bij het optrekken van een steile helling. Maar wij hadden per ongeluk wel vermeld dat er airco in zat. Dus de koper mocht er van uitgaan dat deze ook werkte. Om die reden hebben wij de Lupo terug laten komen en de airco werkend gemaakt. Op het moment dat de fam van Mekeren de Lupo weer op komt halen na deze reparatie komen ze bij me terwijl ik druk met klanten bezig was om een scootmobiel te verkopen. Zonder blikken of blozen beginnen ze erover dat ze nu extra reiskosten hadden gemaakt en over de aankoop som. Ik houd mij aan de koopovereenkomst.
    ZvM
    Het is pertinent niet waar dat de prijs was afgesproken inclusief inruil. Dat heb ik meerdere malen gezegd en dhr. Kiewiet gaf toe dat dit niet hard was afgesproken, maar dat hij het zo had opgevat. Via mail heeft hij ons er zelfs van beschuldigd dat wij zijn brommobiel hadden verkocht, terwijl ik alleen gevraagd had naar de inruilprijs. Mijn man heeft het geëiste bedrag onder protest betaald, omdat ik inmiddels naar een volgende afspraak was met de indruk dat alles naar wens verliep.
    ZvM
    Airco was niet per ongeluk vermeld. Kiewiet ontkende aanvankelijk dat er airco in zat, maar het stond vermeld op de auto en inde advertentie en er staan meer MMBS auto's met airco. Wij hadden de advertentie geprintscreend, dus we hadden bewijs. Op grond daarvan was Kiewiet bereid deze te repareren.
    Via mail hadden wij het ook al gehad over de E 250 , dus dit kwam niet onverwacht. Als ik had kunnen blijven t/m betaling, was ik zeker niet akkoord gegaan met E 3500.
    ZvM
    Over de reiskosten. Kiewiet had medelijden met zichzelf, omdat hij de airco moest repareren. Daarop heb ik gezegd dat wij door dit gedoe 2x extra heen en weer moesten rijden. Ik heb niet gesuggereerd dat hij dat moest betalen. Het feit dat hij dit zo opvat laat zien hoe hij woorden kan verdraaien.
    De koopovereenkomst was E 3250. Daar willen wij ons aan houden.
    ZvM
    Over het plotseling onderhands verkopen van onze microcar: ik heb niet anders gedaan dan dhr. Kiewiet jr. had aangeraden toen ik niet enthousiast was over het lage inruilbedrag: ik heb de microcar op marktplaats gezet. Helaas heb ik mij laten leiden door het lage inruilbedrag, want nog dezelfde dag had ik hem voor een veel hoger bedrag kunnen verkopen dan de eerste bieder betaalde. Maar dat is mijn verantwoording. Het laat wel zien dat die E 250,- vele malen te laag was.
    ZvM
    Ik begrijp dat het voor potentiële nieuwe klanten niet prettig was om te horen hoe dhr. Kiewiet ons te woord stond. Ik had er geen bezwaar tegen gehad om het gesprek elders te voeren, maar het was niet aan mij om dat voor te stellen. Aangezien mail en telefonisch contact niets had opgeleverd, wilde ik nog op de uitnodiging via mail van dhr. Kiewiet ingaan om er een gesprek over te hebben. Daar was het ophalen van de Lupo de gelegenheid voor.
    Autobedrijf Kiewiet auto's
    Het afhandelvoorstel wat ik dus al heb gedaan is dat wij de airco gratis gerepareerd hebben omdat de klager er vanuit mocht gaan de airco het deed. Immers was er een bordje van airco achter het raam gedaan van de Lupo met airco erop. Dat verhaal over de aankoopprijs vindt ik flauwekul. Ik zou zelf nooit € 3500,-- ergens voor gaan betalen terwijl ik overtuigd was dat ik datgene gekocht had voor € 3250,- !!!
    ZvM
    Zoals al aangegeven zou ik ook geen E 3500,- betaald hebben als E 3250 was afgesproken, maar ik was inmiddels met de gewone auto weg en mijn man en zoon zouden geen vervoer gehad hebben als ze de Lupo niet meegenomen hadden. Daar heeft dhr. Kiewiet dankbaar misbruik van gemaakt. Ik kan nooit akkoord gegaan zijn met inruil, want op het moment van prijsafspraak hadden wij al niets meer in te ruilen. Enige positieve: Kiewiet geeft toe dat airco was aangeboden. Dat ontkende hij tot nog toe.

Ook een klacht indienen over Autobedrijf Kiewiet auto's?