Klacht Autobedrijf Mico: Ontbinding koop vanwege onmogelijkheid tot herstel/vervanging van het product

Zh2018

Op 20 juli 2018 kocht ik bij autobedrijf Mico een Peugeot 207 1.4 uit 2009 ten bedrage van €3400,- . Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. Sinds de aankoop heeft de auto van 25 juli tot 30 juli stil gestaan met een niet werkende koppeling die er plots voor het stoplicht ineens mee ophield. Dit ten gevolge van een (volgens autobedrijf Mico) defecte oliekering. Vervolgens moest de auto op 10 augustus van de vluchtstrook weggesleept worden door de ANWB (op mijn kosten) met een oververhitte motor ten gevolge van een (volgens autobedrijf Mico) defect aan de distributie spanner. Op 28 augustus zou dit zijn opgelost en op mijn verzoek zou de auto nu goed nagekeken zijn op eventuele andere defecten/ slijtages. Het vertrouwen in de auto is nog minimaal gezien ik in redelijk korte tijd 2 keer in een gevaarlijke situatie ben beland en dat ook nog met 2 kleine kinderen achterin.

Echter op 30 augustus moest de auto weer ter reparatie worden weggesleept omdat er een enorm lawaai uit de distributie en/of motor kwam.​ Mico gaf zelf aan geen vertrouwen te hebben in de monteur die bij hem werkzaam is en gaf dit als verklaring voor de continuïteit aan gebreken van de auto. Als oplossing zou de auto ter reparatie naar een erkende dealer gebracht worden en tevens geheel door hen worden gecontroleerd. Echter was het toch de bij
Mico werkzame monteur die de auto op 30 augustus kwam ophalen en bovendien vertelde hij de auto zelf (weer) te gaan nakijken. Hij ontkende dan ook enige vorm van reparatie/controle bij een erkende dealer.

Ik heb sinds 31 augustus geprobeerd Mico hier telefonisch over te bereiken maar hij beantwoord mijn berichten en oproepen niet meer. ​Op 5 september ontving ik het bericht dat de auto klaar was. Dat er geen problemen waren gevonden maar dat voor de zekerheid opnieuw de distributie spanner vervangen was. Op mijn vraag of dit door de dealer is vastgesteld en of hier een rapport en of factuur van is wordt door Mico niet gereageerd.

Gezien de continuïteit aan gebreken van de auto, de onveiligheid die dit met zich meebrengt en de niet nagekomen afspraken heb ik autobedrijf Mico met een brief laten weten dat ik daarom de koopovereenkomst wil ontbinden. Ook hierop krijg ik geen reactie.​

Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, is de verkoper verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Zoals is gebleken is professionele en correcte reparatie/ controle van de auto niet mogelijk en heb ik daarom het recht om de overeenkomst te ontbinden.
Dit betekent dat ik niet meer gebonden ben aan de overeenkomst en recht heb op teruggave van het aankoopbedrag.

Wij vinden dat Autobedrijf Mico hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Autobedrijf Mico?