Klacht Autobedrijf Mulder: rekening voor iets wat de klacht niet heeft weggehaald

Frans de Wit

Ze hebben de ring in het stuur schoongemaakt die was vuil, daarom bleeft u airback lampje branden. zal een keer vervangen moeten worden, maar dat kan niet nu wij hebben dat onderdeel niet op de plank. Maar het lampje is uit hoor!, kan niet garanderen, dat die niet weer een keer gaat branden. Maar dan kan ik nu toch gewoon weer rijden, zonder risico en als het dan weer gebeurd, kan ik dan van te voren bellen zodat jullie dat onderdeel kunnen bestellen en er dan in zetten ?
Ja hoor mijnheer de Wit, geen probleem.
lampje brand gewoon zoals hij al brande voor ik hem weg bracht, Ik terug... wij hebben geconstateerd dat het lampje bleef branden, dat vroeg u toch? Ja om het op te lossen, wat dus niet gebeurd is en dat kost mij nu bijna 65 Euro!!
Heb hem 1 keer bij een andere garage gebracht, n.b. op hun verzoek en nu heb nu dus een onderhoud kontrakt breuk vertelden ze me en dan vervalt de lak garantie dus. Ja dat ligt aan de fabriek die dat heeft geconstateerd zo werd me verteld.

Ik heb een rekening bijgevoegd gekregen indien ze het onderdeel, wat zou zijn schoongemaakt: 00004112CA Contact; gaan vervangen dat dat € 195,99 zal gaan kosten. Ik vind dan dat ze die nu in rekening gebracht € 64,34 eraf moeten halen.
Ook vind ik, dat ze de afgesprongen lak kosteloos moeten repareren. En niet zo klungelig zoals ze de laatste keer met een kwastje hebben gedaan. Ik heb toen extra moeten betalen voor een extra schuifdeur aan die kant, die we er speciaal in hebben laten zetten, om makkelijker bij onze gehandicapte dochter achterin te kunnen komen. Juist die kant springt de lak er af op naden maar ook willekeurig op sommige plekken.

Frans de Wit
    Ik heb mijn klacht ook gedeponeerd bij garagebedrijf Mulder zelf in Dordrecht, al hebben ze volgens mij op hun site hun email naam nog niet aangepast. Want ik krijg het bericht dat mijn email nog niet afgeleverd kan worden. Maar ze hebben volgens mij helemaal niets gedaan aan de auto want allebei de klachten zijn niet verholpen maar wel in rekening gebracht.
    Beste heer de Wit,

Onze Aftersales Manager Charles van der Geest zal vandaag telefonisch contact met u opnemen om deze klacht met u te bespreken.

Namens Autobedrijf Mulder,

Tijmen Griffioen
    Operationeel Manager
    Frans de Wit
    Ik ben net gebeld en mij werd medegedeeld dat dat het standaard onderzoek bedrag is die € 65,00, ik vertelde dat ik dat van te voren had moeten horen. Hij was het eens dat de communicatie niet echt goed is verlopen en hij bood aan om een nieuwe afspraak te maken en dat dan niet opnieuw de onderzoekskosten in rekening worden gebracht en op de nieuwe rekening de helft van de kosten gestorneerd zal worden. Ik zit nu dus te wachten op de nieuwe afspraak van zodra het onderdeel binnen is
    Frans de Wit
    Mijn mobiel lag vrijdag aan de oplader en ik zag dat een voice-mail bericht was ingesproken door een mederwerker van Garage bedrijf Mulder in Dordrecht. Hierop stond een stem die mij meedeelde dat hij zo weer terug zal bellen, het is inmiddels zaterdag 5 september en dhr moet nog terug bellen, niets meer gehoord.
    Frans de Wit
    10-9 Om half 11 begonnen ze er aan en om 12.15 uur kreeg ik de reactie dat het weer niet gelukt was dat ze het niet hadden kunnen vinden waar het geluid bij het naar links sturen, trouwens ook van links voor. vandaan komt. En bovendien de schakelaar voor het air-back lampje wat ze besteld hadden bleek ook nog kapot. Onderzoek gaat nog langer duren wel 8 uur! zo wordt gesteld en of ik heb volgende week donderdag 17 september zo vroeg mogelijk weer wil brengen. Wat moet dat wel gaan kosten dan?
    Frans de Wit
    Gisteren auto gebracht, naar garage, vandaag opgehaald. Werd verteld dat er tijdelijk een andere schokdempers in gezet is (via de receptie dan) ik moet nu kijken of het geluid weg was, zo niet moeten er 2 nieuwe in van rond de € 750,- Rit gemaakt met monteur, die zei dat hij de originele gesmeerd had en niets meer hoorde. Niet vervangen dus. Had gevraagd dat ze eerst de airbackschakelaar van lampje moesten maken, is gebeurd, Voor betaald, kreeg helft onderzoek kosten eraf. Afwachten dus?
    Frans de Wit
    Dus het ene is opgelost zoals is afgesproken met de woordvoerder van garage Mulder en ook volgens afspaak in rekening gebracht. Ik hoop nu dat het geluid inderdaad weg blijft. Dan is de andere afspraak ook gedeeltelijk nagekomen, dat dit niet in rekening is gebracht. Ik heb deze keer netjes een bruikleen auto meegehad. Dus ik laat dit nog even staan voor andere partij om te lezen. Geen oplossing voor de afgesprongen lak, want zo werd verteld is maar 3 jaar, carrosserie is 10 jaar. Bedankt !
    Frans de Wit
    Ben vanochtend gaan rijden, ik constateerde eerst tot mijn schrik, had n.l. pas getankt, dat zijn mijn ruim tot 3/4 tank volle tank, hadden gereduceerd tot 1/4 - Maar bewijst het maar en de klacht van het geluid is gewoon weer terug. Dus heb voor ongeveer € 260,- Euro het alleen voor elkaar gekregen dat mijn airback lampje nu niet meer brand. Ik heb ze tot 4 keer toe de auto gebracht en is niet tot tevredenheid afgewikkeld, ik ga voortaan naar een andere garage toe. Ligt niet aan de Directie.
    Geachte heer de Wit,

Het spijt ons te horen dat u nog niet tevreden bent. Zoals met u besproken is het geluid preventief behandelt, meer om het geluid te lokaliseren dan te verhelpen. Hierdoor hebben wij u kunnen melden dat het (minimale) geluid geen invloed heeft op de veiligheid of het rijcomfort. Tevens hebben wij u gemeld dat indien het geluid, al dan niet snel, weer terug komt, u kunt afwegen of u de vrij kostbare reparatie, namelijk het vervangen van de schokdempers, wilt laten uitvoeren. Zoals afgesproken hebben wij deze diagnose kosteloos voor u uitgevoerd. U blijft uiteraard van harte welkom om de reparatie uit te laten voeren.

Wat betreft brandstofverbruik: wij hebben tussen afgifte van de auto en het aan u retourneren 11,6 km met uw auto gereden in verband met het diagnose stellen.

Wij sluiten de zaak op Klachtenkompas bij deze af. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons per e-mail of telefonisch benaderen. De betreffende contactpersonen zijn inmiddels bij u bekend.

Afdeling Klantencontact

Frans de Wit
    Ik zal deze klacht maar afsluiten want dit wordt toch een welles nietes corrospondentie. over en weer. Ik bedankt in ieder geval de directie van garage Mulder, voor hun mee denken, maar ik zal toch overwegen als ik jullie was, een ander persoon achter de balie te zetten. Deze spreekt niet de waarheid. Maar goed dat is uw keus, aan mij bent u in ieder geval een klant kwijt geraakt. U gaat er aan voorbij dat ik de auto 4 dagen kwijt was. Ook dank ik klachtenkompas voor de hulp op deze site.
    Frans de Wit
    Lees mijn verhaal maar na. Een directeur kan nog zo goed zijn zaak willen runnen, zonder goed en betrouwbaar personeel vaart geen ene zaak.

Ook een klacht indienen over Autobedrijf Mulder?