Klacht Autobedrijf Nieuwendijk: zeer misleidende aanbieding

Klachtnummer
# 12475
Gebruiker
M.J.H. Krechting
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Als eigenaar van een Renault Espace bouwjaar 2007 is in mei jl. op nadrukkelijk advies van mijn vaste Renault Nieuwendijk garage de distributieriem vervangen tegen hoge kosten.
Vervanging in mei was in feite nog niet echt nodig (dat is pas na 5 jaar precies of bij 120.000km) maar het zou volgens garagehouder wel zeker economisch zijn deze vervanging samen met de grote beurt uit te voeren.

Tot mijn verbazing ontving ik begin augustus een schrijven van dezelfde Renault garage waarin mij een veel goedkopere en door Renault gecertificeerde distributie riem werd aangeboden.
Echter, niemand bij de garage heeft mij in mei gewezen op dit goedkoper alternatief!
Uiteraard protest aangetekend middels aangetekende brief .
In essentie stelt Renault Nederland in haar reactie dat “dankzij” het advies van mijn Renault garage van vroegtijdige vervanging ik nu zelf maar op de financiële blaren moet zitten!!!

Gewenste oplossing

Garagebedrijf Niewendijk en Reanult NL hadden samen op zijn minst een gebaar moeten maken na de misleidende brief. Ook had dhr Vonk van Renault Nederland mij beloofd na intern beraad nog terug te komen met reactie omdat ook hij van mening was dat er sprake was van een onduidelijkheid. Echter niet meer gebeld.

2 reacties

  1. Auteur
    Autobedrijf Nieuwendijk
    Datum
    Wij erkennen dat de heer Krechting een brief met onjuiste informatie van Renault Nederland heeft ontvangen. Wij betreuren het zeer dat de klant door deze brief op het verkeerde been is gezet. Wij hebben de kwestie met hem besproken en onze excuses aangeboden. Renault Nederland is door ons aangesproken op de door hen gemaakte vergissing. Zij bekijken of de klant nog op enige wijze tegemoet gekomen kan worden.
    Echter, ons advies, de uitgevoerde reparatie en de kosten hiervan waren volledig correct. Voor het vervangen van een distributieriem van een Renault Espace is namelijk geen goedkoper alternatief beschikbaar. Dit in tegenstelling tot wat er ten onrechte in de brief vermeld stond.
  2. Auteur
    M.J.H. Krechting
    Datum
    Helaas geheel in lijn met de eerdere ervaring tot op heden niets meer vernomen van Renault Nederland....
    En blijken meerdere Renault garages op hun websites nog steeds geen duidelijkheid te verschaffen tav het uitsluiten van de Motrio onderdelen voor de Espace.
    Ergo, de verwarring duurt voort.

Ook een klacht indienen over Autobedrijf Nieuwendijk?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen