Klacht Autobedrijf Nieuwendijk: zeer misleidende aanbieding
Details
Klacht
Als eigenaar van een Renault Espace bouwjaar 2007 is in mei jl. op nadrukkelijk advies van mijn vaste Renault Nieuwendijk garage de distributieriem vervangen tegen hoge kosten.Vervanging in mei was in feite nog niet echt nodig (dat is pas na 5 jaar precies of bij 120.000km) maar het zou volgens garagehouder wel zeker economisch zijn deze vervanging samen met de grote beurt uit te voeren.
Tot mijn verbazing ontving ik begin augustus een schrijven van dezelfde Renault garage waarin mij een veel goedkopere en door Renault gecertificeerde distributie riem werd aangeboden.
Echter, niemand bij de garage heeft mij in mei gewezen op dit goedkoper alternatief!
Uiteraard protest aangetekend middels aangetekende brief .
In essentie stelt Renault Nederland in haar reactie dat “dankzij†het advies van mijn Renault garage van vroegtijdige vervanging ik nu zelf maar op de financiële blaren moet zitten!!!
Gewenste oplossing
Garagebedrijf Niewendijk en Reanult NL hadden samen op zijn minst een gebaar moeten maken na de misleidende brief. Ook had dhr Vonk van Renault Nederland mij beloofd na intern beraad nog terug te komen met reactie omdat ook hij van mening was dat er sprake was van een onduidelijkheid. Echter niet meer gebeld.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.