Klacht Autobedrijf Noteboom: Noteboom heeft ons een schade-auto verkocht en evidente informatie achter gehouden

Gebruiker1694670562

In mei 2020 een Mazda CX-9 aangeschaft bij autobedrijf Noteboom in Barendrecht. Onlangs op zoek gegaan naar een andere en nieuwere auto. En uiteraard de Mazda CX-9 aangeboden ter inruiling bij aankoop van een andere auto. Nu komen de meeste autobedrijven waar we langs gaan met een zekere Car Fax-melding over 'Damage and Flood' vanuit de VS. De auto blijkt vanuit daar geïmporteerd te zijn. Door deze Damage and Flood aantekening bleek er weinig animo te zijn om de Mazda in te ruilen. Vervolgens deze kwestie voorgelegd aan Autobedrijf Noteboom, waar de auto vandaan komt. In eerste instantie weinig interesse om er op te reageren. Uiteindelijk vinden zij bij Noteboom dat de auto gewoon in orde was. Nou vinden wij als koper dat op zich ook. Echter door deze aantekening van Car Fax daalt de inruilprijs. De auto kostte 24.500,-- in de zomer van 2020. Noteboom stelde nu 5.000,-- en adviseerde ons om de auto particulier te verkopen of lekker door te rijden met de auto. Een bijzonder 'advies'. Uiteindelijk was er particulier interessen voor een bedrag van 10.750,-- maar wij vinden het niet fatsoenlijk om te zwijgen over de Car Fax-melding dus die koop ging niet door. Waarom zou iemand het gokken? Een autodealer in Rotterdam-oost bood ons 7.000,- bij aanschaf van een nieuwe auto. Uiteindelijk verkocht voor 8.500,-- via een opkoper. Tijdens die actie bleek bij lakmetingen dat de auto voor een Groot deel is overgespoten en dus schade heeft gehad. Autobedrijf Noteboom wil daar niet van weten. Ik heb hen voorgelegd dat wij de auto nooit hadden gekocht als we van de Car Fax-aanteking hadden geweten. En dat juist door die aantekening de inruilprijs daalt. Noteboom vindt van niet. Vervolgens gevraagd om het met elkaar te bespreken en het verzoek aan Noteboom om met een financieel gebaar te komen. Dat gaan ze niet doen. Zij vinden deze prijs prima. Op dit moment staan er online 4 stuks Mazda CX-9 te koop. Allen rond de 9.000/10.000. Dit zijn alle 4 uit 2008. Onze Mazda is uit 2013. Het is niet ondenkbaar dat we de auto voor 10.500,-- hadden kunnen verkopen/inruilen. En hebben Noteboom nogmaals gevraagd mee te denken en bij het verschil te delen. Zij vinden van niet.

Begripvol. Ga samen zitten en los het op. Verschil in inruilprijs delen en niet alleen ons er voor op laten draaien. Wij zijn en waren te goedertrouw. Eerder een nieuwe Mitsubishi aangeschaft en dus de Mazda CX-9. Wees fatsoenlijk
Het blijven ordinaire autoverkopers.. ook die bij Noteboom. Het is uiteindelijk ook geen toeval dat ze eruit gegooid zijn bij Mazda.

Ook een klacht indienen over Autobedrijf Noteboom?