Klacht Autodemontagebedrijf R. Poeste: Autodemontagebedrijf R. Poeste uit stuurt niet passende radiateur en wijst koper op kleine lettertjes

Henrik

Sinds kort ben ik trots eigenaar van een Suzuki Swift. Deze auto is in goede staat, behalve de radiateur: de motor kan in de zomer te warm worden.

Ik plaatste een zoekopdracht voor een radiateur op onderdelenlijn.nl. Autodemontagebedrijf R. Poeste uit Den Helder had een exemplaar voor mij. ‘Weet u zeker dat deze radiateur in mijn Swift 1.3 uit 2002 past?’, vroeg ik hun. Dat verzekerden ze mij, dus bestelde ik de radiateur.

Het vervangen was niet gemakkelijk omdat een schroef was vastgeroest, maar het lukte me de oude te verwijderen. Helaas paste de radiateur niet: te groot. Ik meldde me bij R. Poeste met de vraag een passend exemplaar te sturen, maar het bedrijf gaf niet thuis. Dan had ik maar binnen 7 dagen moeten reclameren. Dit is, volgens een jurist die ik consulteerde, in tegenspraak met de wet. De radiateur is ‘ondeugdelijk’, hij voldoet niet aan de beloften van de verkoper.

De radiateur kostte mij 40 euro, dat is voor mij als 17-jarige ruim 11 uur werken.

Graag zou ik alsnog een passende radiateur ontvangen!

Wij vinden dat Autodemontagebedrijf R. Poeste hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Autodemontagebedrijf R. Poeste?