Klacht Automobielbedrijf De Rijk: Aanschaf auto - onterechte APK goedkeuring

PB94

290815 heb ik bij autobedrijf De Rijk een Peugeot 206 gekocht. Een week voor de aankoop heeft De Rijk een APK keuring verricht en heeft de auto goedgekeurd.

Deze 'goedkeuring' is niet terecht geweest: twee van mijn banden zaten aan de binnenkant vol met lange, diepe scheuren(3 weken na aankoop waargenomen, per toeval!). De banden waren zo slecht, dat dit tot levensgevaarlijke situaties had kunnen leiden. De banden hadden kunnen klappen, waardoor ik mezelf net zo goed het ziekenhuis in had kunnen rijden, of nog erger: ik had iemand anders het ziekenhuis in kunnen rijden. Wie wordt er dan verantwoordelijk gehouden? Ik! En dat alleen maar omdat De Rijk een zeer slechte APK heeft afgeleverd. Ik heb met mijn eigen en andermans leven lopen rijden.

Melding gemaakt bij De Rijk, bieden 100 euro aan. De banden die bij aankoop eronder lagen zijn 185 per stuk, en ik heb de auto gekocht met deze banden. Zij bieden dus als oplossing een bedrag aan wat niet overeenkomt met de kwaliteit!

Ik wil dat de twee banden die kapot zijn gegaan, worden vervangen door dezelfde banden als die eronder lagen. Ik heb de auto gekocht met deze banden eronder, en De Rijk is zelf schuldig aan deze fout. Zij bieden mij een vergoeding aan wat niet in de buurt komt van de kwaliteit die eronder lag. Ik kon niet weten dat die banden kapot waren, want als De Rijk een week van tevoren de auto goedkeurt, mag je verwachten dat de banden gewoon goed zijn.

De stoelbevestiging was daarnaast ook los, dit hebben we echter zelf opgelost. Maar een stoel die los zit, mag ook niet goed gekeurd worden. Omdat ik nog eerlijk ben, heb ik dit probleem weggelaten.

Nogmaals: de banden hadden kunnen klappen en het was dus levensgevaarlijk om erin te rijden. Ik heb ook passagiers mee gehad en de gevolgen hadden fataal kunnen zijn! Ik vind mijn voorstel hierdoor nog coulant, gezien de mogelijke gevolgen die eraan verbonden zijn.

Wij vinden dat Automobielbedrijf De Rijk hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!