Klacht Automobielbedrijf Fakkert: Extra hoge onderhoudskosten aan de Mazda 2 BiFuel, niet vermeld bij aankoop!

Klachtnummer
# 45798
Gebruiker
harry
Datum
0 reacties

Details

De klacht

De Mazda 2 BiFuel wordt verkocht met een LPG installatie.
Nu blijkt dat het motorblok niet geschikt is om op LPG te rijden.
1) De kleppen van het motorblok moet elke 20.000 km. gecontroleerd worden.
2) De kleppen moeten dan kennelijk gesteld worden.
3) Nu bij een kilometerstand van 30.000 km. moeten er al extra reparaties plaats vinden aan het kleppenstelsel.
4) Men wenst deze kosten niet op zich te nemen, ze vallen ook niet onder de garantie.
5) Men verwacht in mijn geval, dat de "kop" in het 4e of 5e jaar vervangen moet worden, hetgeen dan wel onder de garantie gaat vallen.

Volgens mij zijn de punten 4) en 5) met elkaar in tegenspraak.
Ik heb de auto nieuw gekocht in september 2011.
Ik heb 2 brieven verzonden naar de dealer. 1 negatieve reactie.
Ik heb 2 brieven verzonden naar de importeur. 2 negatieve reacties.
Ook een gesprek met de dealer, maar geen bevredigende oplossing.

De oplossing

Ik wil dat de dealer alle extra kosten, die verband houden met de kleppen van dit motorblok voor zijn rekening neemt.
Ook de kosten, die de komende jaren gemaakt gaan worden.
De vervanging van de "kop" na enige jaren onder garantie kan ik mee instemmen,
als er dan een "kop" geplaatst wordt, die deze mankementen niet heeft.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Automobielbedrijf Fakkert hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Automobielbedrijf Fakkert?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen