Klacht Autoservice van de Wetering: Auto met verborgen gebreken

Pechvogel

Een paar maanden geleden heb ik een Fiat Stilo bij dit bedrijf gekocht. Vanaf de eerste dag merkte ik met de terugreis naar huis dat het eea niet goed was. Van de klachten werd het meeste na ruim een maand gemaakt, omdat na de aankoop eerst de garage op vankantie ging voor 3 weken en ik ook voor drie weken met vankantie ging tijdens die vakantie van de garage. Dit was kosteloos, maar kostte mij wel benzine.
Daarna ging de auto in de noodloop, waardoor ik genoodzaakt was om deen autoambulance te huren om de auto bij de garage af te leveren.
Nu reed ik een tijdje met de auto, maar leek het olie verbruik steeds erger te worden. Dit werd door de garage afgedaan met dat het erbij hoorde bij deze auto.
Toch twijfelde ik hierover en werd door anderen verteld dat dit te maken zou kunnen hebben dat de motor op was. Niet veel later kwam ik op de snelweg tot stilstand en heb ik mij naar zijn garage laten slepen. De sleutel heb ik in de brievenbus gegooid en een mail gestuurd dat ik helemaal klaar ben met die auto en dat nog een laatste keer de reparatie moest doen. Hij gaf aan dat de auto buiten de garantie valt en dat een reparatie minimaal 1000 euro kost, omdat het blok vervangen moet worden. Verder zou hij stallingskosten in rekening gaan brengen wat ik heel vervelend vind, omdat hij op zijn terrein meer dan genoeg ruimte heeft en deze kosten dus eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft.
Ik heb nu een mail gestuurd om begrip te kweken voor mijn persoonlijke situatoie, waarin ik aangeef dat ik in de schuldsanering zit en eigenlijk helemaal geen enkele kant op kan. Ik heb het voorstel gedaan om of geld te krijgen voor deze auto, of een vervangend voertuig te krijgen met weinig tot geen bijbetaling.
Deze auto heb ik gekocht met inruil van mijn oude auto. De verkoopprijs was toen 1950 euro zonder het geld van mijn inruilauto.
Ik heb net eeb reaktie gekregen waarin de garage aangeeft niks aan mijn persoonlijke toestand kan veranderen. Verder zijn de stallingskosten opgelopen naar ruim 500 euro. deze zou hij wel weg willen doen in ruil voor mijn kenteken. Het komt er dus op neer dat mijn auto alleen nog maar de waarde van de stallingskosten is. Hier ga ik dus niet mee akkoord.

Ik zou graag geld of een betrouwbaar vervangend voertuig willen hebben.
Gezien mijn werk en privé heb ik een auto nodig.
Na de laatste reactie zou ik willen weten waar ik wettelijk sta qua rechten. Dit is duidelijk een auto met vele gebreken gebleken. Ook de garage zelf heeft toegegeven dat ze nog nooit zoveel problemen met een Stilo hadden gehad. Daar koop ik natuurlijk niks voor en nu ben ik ook nog eens mijn geld kwijt als ik met zijn voorstel akkoord ga. Dit wil ik dus niet, maar weet niet wat mijn positie is in deze.

Autoservice van de Wetering is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Autoservice van de Wetering?