Klacht autotrust: Geen vergoeding van onderhoud aan auto binnen de gestelde voorwaarden!

wouterwout

Auto sinds 25 mei 2013 in mijn bezit. Gekocht met verlengde fabrieksgarantie van autotrust. Dit houdt in dat je een jaar of de eerst volgende 30 duizend kilometer gedekt bent voor:
Alle mechanische onderdelen van de auto. Uitgesloten onderdelen: carrosserie, glas, interieur, verlichting, muziekinstallatie, velgen en banden, serviceonderdelen slijtageonderdelen en andere delen welke in het kader van regulier onderhoud vervangen dienen t worden.

defect aan de auto gekregen. In overleg met mijn eigen garage moest de auto naar de dealer voor verdere controle.
Hier bleek naar veel onderzoek dat het oliefilter een storing gaf. Kosten zijn 150 euro.

De dealer heeft contact opgenomen met autotrust en zij willen dit niet vergoeden. Valt volgens autotrust onder regulier onderhoud, terwijl de dealer aangeeft dat het filter in principe niet tussen de onderhoudsbeurten vervangen hoeft te worden!

Wil graag dat de reparatie van de auto en het vervangen van het oliefilter wordt vergoed door autotrust. zoals in de hierboven genoemde voorwaarden dekken ze alles buiten regulier onderhoud. Daar is in dit geval sprake van.

Wij vinden dat autotrust hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!