Wij vinden dat AV Keukens hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht AV Keukens: Wees op je hoede met dit bedrijf.
Details
Klacht
Onderstaande speelde ruim twee jaar geleden, maar kan nog zeer actueel zijn.
Wanneer u overweegt bij dit bedrijf een keuken te bestellen, neem dan de onderstaande punten mee in uw beslissing:
- Dit bedrijf is bij geen enkele branchevereniging aangesloten
- Er werd/wordt een aanbetaling van 90% van de aanneemsom verlangt waar wettelijk max. 50% is toegestaan (daar kwamen we later achter).
- Planningen werden niet gehaald; pauzes in het verrichten van werkzaamheden waren niet vooraf bekend.
- Toen we de betaling van de laatste 10% ter discussie stelden, werden drie apparaten schielijk weer verwijderd (dus gestolen in onze afwezigheid; de schilder was in het huis aan het werk). Slechts door de laatste termijn volledig te voldoen werden de apparaten weer teruggeplaatst en was de keuken gereed op de dag dat er in de oude woning werd ingepakt door het verhuisbedrijf. De afspraak over het plaatsen van de plinten werd niet nagekomen en is door een ander bedrijf gedaan. Deze ontdekte tevens dat er ontluchtingsroosters ontbraken.
Ook ligt het natuurstenen aanrechtblad niet vlak en heeft het in de hoeknaad een hoogteverschil.
Onlangs begaf de helft van de inductiekookplaat het. Hoewel de fabrieksgarantie nét voorbij was, heeft de leverancier de verantwoordelijkheid te voldoen aan de wettelijke garantie.
Volgens de garantietermijnenlijst van UNETO heeft een apparaat van méér dan € 700,-- een gemiddelde levensduur van 96 maanden. (aanschafprijs € 1500,00)
Aangezien er slechts 30 maanden daarvan voorbij zijn, dienden wij de reparatiefactuur in bij AV Keukens met het verzoek binnen 14 dagen tot betaling over te gaan.
Deze termijn is inmiddels verstreken en de firma laat taal nog teken horen, vandaar ons verhaal hier op klachtenkompas.
Gewenste oplossing
Vergoeding van de reparatiekosten.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.