Klacht Avero Achmea: Overgestapt en nu dubbel verzekerd?

annemarie

Mijn vader is op 4 november 2013 overleden. Dat is in november gemeld bij Avero Achmea. Mijn moeder is op 1ste kerstdag overgestapt naar een andere zorgverzekeraar . Daarvan heeft ze de bevestiging van aanname al gekregen.
Nu heeft mijn moeder een kopie van het polisblad voor 2014 gekregen van Avero Achmea. En de verzekeringsnemer is mijn overleden vader, die "woont" op het adres van het verpleeghuis.
Ook is al verschillende keren gemeld dat mijn moeder is overgestapt.
Mijn moeder is verdrietig, wil geen gedoe, wordt er moe van en maakt zich zorgen dat ze dubbel verzekerd is en een boete kan krijgen.
En hoe kan een overledene verzekeringsnemer zijn?

Mijn moeder wil van haar zorgverzekeringscontract met Avero Achmea af en gewoon starten met de nieuwe zorgverzekeraar.
Wij willen een fatsoenlijke, escuusbrief mbt tot alle fouten die er gemaakt zijn.
Zie voorgaande klachten.

Avero Achmea
    Beste heer en mevrouw Reimelink, Ik begrijp dat voor u de situatie onacceptabel is. Ik wil u mijn oprechte excuses aanbieden voor de situatie waar u en uw moeder mee zijn geconfronteerd. Uw moeder is nu op uw verzoek uitgeschreven bij Avéro Achmea. Dit is telefonisch en schriftelijk ook aan u bevestigd. De premie van januari was al geïncasseerd. Omdat de verzekering is opgezegd per 1 januari 2014, is de premie van januari op 7 januari jl. weer aan uw moeder teruggestort. Ik ben mij ervan bewust dat de gehele situatie niet goed te praten is. Ik kan niet anders dan normaals mijn excuus aanbieden voor de hele gang van zaken. Met hartelijke groet,Achmea | Divisie Zorg & GezondheidErna de WitTeamleider Klantrespons
    Serviceteam Polis
    annemarie
    Zie reactie klacht nr. 1.
    Wij wachten af.
    annemarie
    Zie klacht nr 1 met 2 actiepunten = handvaten.
    Ik heb net de rekening van mijn moeder gecheckt. Hoe kunt u om handvaten vragen terwijl uw organisatie/administratie (terugbetalen van niet betaalde premie) fouten blijft maken?
    Avero Achmea
    dezelfde reactie is ook geplaatst bij de andere klacht over dit onderwerp op deze website.in onze brief hebben wij al excuses aangeboden voor de gemaakte fouten - en terecht, want wat gebeurd is, is eigenlijk onbegrijpelijk. ook terecht is dat een reactie op een klacht wordt gestuurd naar klager. het zou juist vreemd zijn om te reageren naar een ander dan de klager. in onze ogen treedt de klager op als belangenbehartiger voor verzekerde. ik beschouw dit dossier hiermee als afgesloten, niet dan nadat ik nogmaals namens Avéro Achmea excuses aanbied voor wat er is misgegaan.
    Zie andere melding.
    Wij zijn klaar.