Klacht Avis Autoverhuur: 90 euro ingehouden voor een bijna niet zichtbaar krasje op de velg.

Michiel

Op 30 sept hebben mijn vriendin en ik een auto gehuurd in Port Elizabeth, Zuid Afrika. Op 8 oktober hebben we deze ingeleverd op het vliegveld van Kaapstad. Direct bij het inleveren liep meneer een rondje om de auto om de velgen te bekijken. Ik vond dat lichtelijk verdacht omdat meneer direct naar de velgen ging en later een rondje om de auto. Ik gaf dit aan tegen mijn vriendin en besloot voor de zekerheid foto's te maken van de velgen. Zo opvallend hadden wij dat nog nooit meegemaakt. Een paar weken later check ik mijn creditcard rekening en zie dat er een ander bedrag is afgeschreven dan afgesproken. Ik vraag de factuur op en zie tot mijn verbazing dat Avis 90 euro heeft afgeschreven voor een krasje op de velg. Hier heb ik foto's van gemaakt en neergelegd bij Avis. Dit is belachelijk. Het is voor het blote oog niet eens zichtbaar en dit doet mij denken aan een slimme extra inkomsten bron. Ga ik derhalve niet van uit. 1, wie zegt dat wij het hebben gedaan 2. De auto heeft 1600 km door Zuid Afrika, enig idee hoe slecht de wegen zijn daar? Ongelofelijk, plaats er dan wieldoppen op ipv velgen. 3. Dit kun je in principe bij elke klant doen. Avis, dit consument onvriendelijk gedrag kun je gewoon niet meer maken anno 2020 en zo maar mee wegkomen. Ik hoop dat ze snel contact opnemen op dit goed te maken. En bovenal de consument waarschuwen niet bij Avis/ Budget een auto te huren omdat een structurele additionele inkomsten bron voor hen is. Bovenal om dit zo maar af te schrijven zonder contact op te nemen. Gewoon diefstal. Deze fout maken wij niet nog een keer.

-De 90 euro per direct terugstort op mijn rekening.
-Excuses voor zinloze tijd en energie die je er moet insteken.

Bijlagen

Michiel
Vooralsnog geen enkele reactie.

Ook een klacht indienen over Avis Autoverhuur?