Klacht Avis Autoverhuur: Autoverhuur geannuleerd zonder reden.

Zaid Fattouchi

We hebben 6 maanden geleden een reis geboekt naar Noorwegen en Zweden en over 3 (2 eigenlijk) dagen is het zo ver

Via Expedia hebben we bij Budget Bilutleie Norge in Narvik 2 auto's geboekt.

Gisteren werden we gebeld door Budget met de mededeling dat de auto's die wij gereserveerd hebben niet langer dan 1 uur vastgehouden kunnen worden door het bedrijf.

Dat betekent dat we de auto op dinsdag 25 februari alleen tussen 12:00 uur en 13:00 uur kunnen ophalen.

Onze vlucht staat gepland om 16:00 uur en dat betekent dat we volgens Budget onze auto's kwijt kunnen raken als we niet eerder in Narvik aankomen.

Na deze mededeling hebben we overlegd met elkaar wat we gingen doen.

We hebben besloten om een nieuw vliegticket te kopen, 1 dag eerder, zodat we wel op tijd de auto's kunnen ophalen.

We hebben uiteindelijk de "goedkoopste" ticket gevonden a 250 Euro pp (enkeltje) via Dusseldorf.

Nadat we de tickets binnen kregen hebben we Budget nogmaals gebeld met de mededeling dat wij een andere vlucht hebben, namelijk 1 dag eerder en dat wij dus gewoon op tijd de auto's kunnen ophalen.

En weetje wat de reactie van Budget is?

"Oh, maar we hebben jullie reservering al geannuleerd want we gingen er vanuit dat jullie de tijd niet gingen halen".

DUS ZIJ DENKEN DAT WIJ HET NIET GAAN HALEN DUS ANNULEREN ZE EEN RESERVERING DIE WIJ GEMAAKT HEBBEN?

WE HEBBEN ZELFS EEN NIEUW VLIEGTICKET GEKOCHT!!!

Ze wilden niet meer in discussie gaan en hadden geen oor meer naar ons.

Het aller ergste is, is dat er geen 1 huurauto meer beschikbaar is in Narvik. Alle huurauto's bij alle verhuurmaatschappijen zijn al door anderen gereserveerd!!

We hebben meer dan 10x met Expedia, Budget Bilutleie Norge en met Budget Nederland gebeld.

Expedia zegt zelf dat Budget Narvik onrechtmatig onze auto's heeft geannuleerd, gezien het contract van Expedia nog wel geldig is en dat dit niet zomaar geannuleerd mag worden maar dat ze niet voor ons kunnen betekenen.

Budget Nederland zegt dat ze dit vreemd vinden, maar kunnen niets voor ons betekenen.

Budget Narvik zegt dat de reservering door hun is geannuleerd en dat zij dit zeker niet terug gaan draaien.

Ik vind dat Expedia verantwoordelijk is dat wij die dag een auto gaan krijgen en dat Expedia de schade en overige kosten op Budget moeten verhalen omdat de reservering en tevens contract via Expedia is gemaakt.

Het aller ergste van alles is dat er geen enkele huurauto meer beschikbaar is.

Expedia moet zorg dragen dat wij op dinsdag 25 februari in Narvik, een huurauto hebben.

Als we die dag geen huurauto meekrijgen, dan betekent het dat onze reis geruineerd is. We hebben namelijk een rondreis vastgelegd met hotel op verschillende plaatsen, waarbij sommige hotels tussen zitten van 470 Euro per nacht!!!!

Wij hebben zelf een nieuw vliegticket gekocht om op tijd aan te komen a 250 EURO PP.

De stress die hierbij is gekomen is het aller ergste nog. Ik kan niet meer slapen!

Zaid Fattouchi
    Nog geen reactie

Ook een klacht indienen over Avis Autoverhuur?