Klacht Avis Autoverhuur: Geen volledige terugstoring van borg

M.J.Bru

Afgelopen november is bij de Budget autohuur van de Avis-Budget groep in Funchal mijn credit card met bedrag € 99,84 belast respectievelijk gereserveerd, uitgelegd als borg voor benzine en kosten extra bestuurder.
Volgens huurvoorwaarden bedragen de kosten voor de extra bestuurder € 77,75, met dus restantbedrag -€ 22,09 - als borg voor de benzine.
Bij inlevering werden er geen gebreken of andere manco’s of geconstateerd, nog expliciet naar benzine gevraagd i.v.m. de borg en bevestigd gekregen dat ook benzine akkoord was en borg voor de benzine teruggestort zou worden.
Maar helaas geen terugstorting en in januari er zelf maar eens achteraan gegaan.
Voorgelegd aan Avis-Budget groep, die -na enig heen-en-weer- gemail bereid waren benzinekosten à raison van € 12,71 terug te storten, uitsluitend na overleg van tankbon. Gelukkig had ik bon bewaard, dus dat werd geregeld. Maar de berekende borgkosten van de benzine zijn € 22,09 en op mijn vraag over de specificatie van het belaste bedrag heb ik nooit een antwoord gekregen.
De rekensom leert mij namelijk dat er nog steeds een bedrag van € 9,38 compleet verdwenen is, waar geen verklaring voor is èn wat ik niet terugkrijg!
Juist met een -naar ik dacht gerenommeerde- maatschappij in zee gegaan om dit soort gedonder te voorkomen. Helaas blijkt de praktijk anders gelopen te zijn.
Het gaat me om het principe dat ze hun eigen afspraken niet nakomen. Op luchthaven Funchal is beloofd dat borg teruggestort zou worden.
Het wordt gewoon afgedaan met de mededeling dat benzinekosten à € 12,71 teruggestort zijn en geen verdere refund uitgevoerd wordt en verder geen antwoord.
Bovendien de borg voor benzine bedraagt € 22,09, dus nog recht op € 9,38. Geen duim voor Avis-Budget.

Nog restant van de borg terugstorten

M.J.Bru
    Nog geen reactie ontvangen, laat staan het teveel ingehouden bedrag terugstorten, kennelijk de stijl van de Avis-Budget autohuurgroep.
    Ook eerlijke antwoord op simpele vraag om specificatie is kennelijk niet mogelijk en te veel moeite voor Avis-Budget autohuur.
    M.J.Bru
    Helaas nog steeds geen reactie van Avis Budget autohuur. Zwijgt in alle talen, vind dat kennelijk de makkelijkste 'oplossing' :(
    M.J.Bru
    Kennelijk vind Avis Budget autohuur niet de vragen beantwoorden, niet reageren de beste manier van klachtenafhandeling, geen duim, :(

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Avis Autoverhuur?