Klacht Avis Autoverhuur: Malafide handelen en onterechte credit card incasso van Avis Rent a Car

RRaemaekers

Als onderdeel van een pakketreis via Fairway Golftravel van 23 September 2021 tot en met 30 September 2021, heb ik de beschikking gehad over een vooraf betaalde huurauto via Avis Rent-A-Car in Faro, Portugal.
Bij het ophalen van de huurauto zijn aan de Avis balie de geijkte vragen over additionele verzekeringen gesteld en door mij afgewezen. Ik heb expliciet 'nee' geantwoord op vragen mbt afkoop eigen risico, navigatiesysteem, toll-token en zelfs car upgrade. Ter afronding van het registratie proces is mij gevraagd mijn handtekening op het scherm te plaatsen ter autorisatie van een creditcard reservering als borg. Ik ben daarbij niet geïnformeerd over eventuele additionele diensten die ik zou hebben aanvaard en daarmee gepaard gaande kosten, noch heeft de medewerker mij enig documentatie/factuur getoond voor in rekening te brengen additionele diensten/service op dat moment of later.

Bij terugbrengen van de auto heeft een medewerker de auto gecontroleerd op eventuele schade, kilometerstand gecontroleerd en of de auto was volgetankt. Hij heeft geconstateerd dat alles in orde was en ter bevestiging en voor akkoord gevraagd te tekenen op zijn mobiele device. Opnieuw is mij enkel het scherm getoond waarop getekend diende te worden.
Ik heb dus uitdrukkelijk nimmer ingestemd met enige additionele kosten of diensten anders dan vooraf betaald.
Bij thuiskomst bleek 2 dagen nadien echter de reservering voor de borg te zijn omgezet in een incasso van €130,87 voor 'additionele services'. Exact hetzelfde is gebeurd met het andere stel uit ons reisgezelschap van 4. Dit wekt nadrukkelijk de schijn van doelbewuste misleiding en malafide handelingen. Echter kan deze incasso niet worden teruggedraaid door de creditcardmaatschappij, aangezien je na autorisatie van een reservering de andere partij vrij spel geeft.
Ik heb maandag 4 oktober meteen contact gezocht met de klantenservice van Avis NL. De medewerkster verzekerde mij de klacht door te spelen en binnen 5 dagen, maar waarschijnlijk dezelfde dag nog, een mail te sturen met een reactie. Deze mail heb ik tot op heden (27 oktober) niet ontvangen.
Op 6 september heb ik Avis NL (Customer service) een officiële klacht via mail (in het Engels) gestuurd en hen gesommeerd het bedrag binnen 14 dagen terug te storten. Hierop ontving ik een bevestiging van ontvangst en dat ze trachten de klacht binnen 10 tot 15 dagen te onderzoeken en af te ronden. Eveneens tot op heden geen verdere reactie.

Restitutie van de onterechte incasso

Nog geen reactie.

RRaemaekers

Ook een klacht indienen over Avis Autoverhuur?