Klacht Avri: Afvalverwerkingsbedrijf komt afspraken niet na (wijzigt achteraf de voorwaarden)

CJ

Sinds de aankondiging dat het contract zou veranderen zijn wij beter gaan scheiden. Dit om het gezin voor te bereiden en een milieu bewustere manier van afvalverwerking aan te leren. Voorheen zat er ook GFT-afval in onze grijze cont. Wij hebben nu veel minder restafval dan GFT dat voorheen in de grijze container ging voor dezelfde prijs. Wij hebben, zodra AVRI aangaf dat dit kon, ons container pakket aangepast zodat wij in de nieuwe contractperiode minder vaak de grijze container hoeven te laten legen. Echter nu blijkt dat AVRI niet aan die vraag kan voldoen en ons met het oude pakket laat zitten en toch de nieuwe regeling doordrukt. Het zou netter zijn geweest als AVRI het nieuwe contract had laten ingaan wanneer het zelf aan de voorwaarden kan voldoen en het containerpakket kan leveren. AVRI geeft aan geen oplossing te bieden omdat wij voorheen ook zelf meer GFT cont. hadden kunnen bestellen. Wij zien die logica niet en wachten nog op een oplossing al is die tijdelijk.

het tijdig leveren van het gevraagde/aangeboden container pakket of een tijdelijke oplossing. Wij hebben best begrip voor het omvangrijke en logistieke proces.... maar een nee accepteren wij niet.

Avri
    Zoals eerder in een mailwisseling met u gemeld mag er eigenlijk geen GFT-afval in een grijze container en was u op dat moment dus in overtreding. U had er toen voor kunnen kiezen om, zoals gebruikelijk tegen een eenmalig bedrag van 35 euro aan leveringskosten, een grotere of extra GFT-container te krijgen.
    In verband met het nieuwe inzamelbeleid heeft Avri van het bestuur van de Regio Rivierenland de opdracht gekregen om in het begin van dit jaar inwoners in staat te stellen om gedurende een bepaalde periode gratis een grotere of extra GFT-container te krijgen. Avri heeft deze opdracht die bedoeld is als extra service aan inwoners uitgevoerd. Helaas kunnen wij daarom niet voorzien in een compensatie voor de periode dat u dit jaar heeft moeten wachten op uw nieuwe GFT-container.
    CJ
    Feit is dat AVRI een nieuwe regeling is gaan hanteren. Dit lijkt allemaal prima tot het moment dat het uitgevoerd moet gaan worden. Dan opeens blijkt dat AVRI niet klaar is voor de nieuwe regeling. De klant mag dan wel gaan betalen voor de nieuwe regeling maar AVRI kan nog niet aan alle voorwaarden voldoen en verschuilt zich vervolgens achter 'regio besturen'. AVRI doe gewoon wat je beloofd !

Ook een klacht indienen over Avri?