Klacht Avrotros: Geen hoor en wederhoor op forum van Radar

Klachtnummer
# 279503
Gebruiker
Henkhenkhenk
Datum
0 reacties

Details

De klacht

De moderatie op het forum van Radar is buitengewoon selectief in het manier waarop ze geplaatste berichten aanpassen of verwijderen.

Het doel van dit forum is bedoeld voor consumenten om consumentenkwesties te bespreken. Voor de helderheid quote ik uit de eigen voorwaarden van het Radar-forum.

Gebruiksvoorwaarden
Voor wie?
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties. Daarnaast zijn bedrijven en instanties welkom om zich (bijvoorbeeld met een webcare-account) in discussies te mengen, vragen te beantwoorden en tekst en uitleg te geven. https://radar.avrotros.nl/over/huisregels-en-gebruiksvoorwaarden/

Het probleem is de redactie/moderatie van het forum carte blanche heeft in het aanpassen/verwijderen van berichten. Hier maken zij duidelijk misbruik van. Als een consument een klacht plaatst op het forum en de reactie van de ondernemer niet past in bijvoorbeeld een item van een aflevering. Dan knippen en plakken ze het zo dat het Radar het beste uitkomt. Er is geen mogelijkheid om je te verdedigen als wederpartij van een consument daar. Het is meer te vergelijken met het hedendaagse schavot Hoe je ook reageert maakt niet uit, Radar draait het zo dat het eindresultaat is wat zij willen. Zeker in dit 'fake-news' tijdperk is dit iets waar AVROTROS niet aan mee zou moeten werken. Radar is al jarenlang een succesvol programma, maar nu wordt er misbruik van gemaakt.

De oplossing

De redactie/moderatie heeft alleen nog het recht berichten te verwijderen of aan te passen wanneer er sprake is van ernstige kwesties. (in strijd met goede zeden bijvoorbeeld)

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Avrotros hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Avrotros?