Klacht Axent: geen winst bijschrijving na overname polissen Aegon 3 stuks

Henri

Geachte Klant
Vanaf april 2010 is de uitvaart verzekering-portefeuille van Aegon Nabestaandenzorg N.V. overgegaan naar AXENT Nabestaandenzorg N.V. Met deze verzelfstandiging voeren wij weer de naam die bij een groot deel van onze polishouders bekend is: AXENT
Alle rechten en plichten uit de bestaande polissen zijn onveranderd overgegaan naar AXENT.
Dit is de reden waarom u deze bijlage ontvangt uit naam van AXENT.
Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar onze website www.axent.nl.
Hans Croes
Algemeen Directeur
Dit staat letterlijk in de brochure die is op gestuurd.
In 2011, 2012 , 2013 zijn er briefen gestuurd met inhoud dat er geen winst bijschrijving zou zijn, met als reden dat de resultaten daartoe niet toereikend waren.
Ik heb verschillende Jaarverslagen gedownload daar uit blijkt dat het bedrijf een flinke omzet groei heeft gemaakt en dan geen winst. Zullen de aandeelhouders leuk vinden . Dus ik voel me redelijk ge.......

winst deling met terug werkende kracht. Volgens gegevens jaarverslagen.

Zo niet dan volgende stap S.E.R

Axent
    Geachte heer Geleijns,

Uit uw melding maken wij op dat er onduidelijkheid is over de winstdeling die van toepassing is op uw uitvaartpolissen. Graag geven wij een algemene toelichting en zullen u daarnaast persoonlijk per brief informeren.

Wij hebben de winstdelingsregeling bij de overgang van AEGON naar AXENT in 2010 niet veranderd. Wij hebben de winstdelingsregeling toegepast op de wijze waarop dat ook bij AEGON gebeurde. Dat de overgang van AEGON naar AXENT nadelig is geweest, is dan ook niet juist. Bovendien houdt het winstbegrip uit de jaarrekening van AXENT geen verband met de winstdelingsregeling van uw polissen.

Omdat we dat graag inhoudelijk aan u toe willen lichten voor uw polissen, en we vanwege de privacy geen informatie over uw polissen op dit medium willen delen, ontvangt u van ons op korte termijn een brief met daarin een nadere uitleg specifiek voor uw polissen.

Met vriendelijk groet,

Alex Jongema
    Klachtencoördinator

Ook een klacht indienen over Axent?