Klacht Azalp: Product in slechte staat afgeleverd en willen hier geld aan verdienen ipv oplossen

Ongelukkigeklant

Wij hebben op 03-06-2018 een tuinhuis besteld bij Azalp.nl ter waarde van 1723,91
De verwachte leverdatum werd al opgeschoven terwijl wij vrij hadden genomen om het huisje op te bouwen.
Toen wij dit wilden proberen kwamen we tot de ontdekking dat de planken krom waren.
Meerder planken geprobeerd, maar telkens pasten ze niet. Wij hebben zelfs met verticale plankjes geprobeerd deze vast te timmeren zodat de horizontale planken hopelijk op zijn plek bleven. Dit lukte niet.
Op 14-08-2018 heb ik direct contact gezocht met Azalp en is de klacht/ reclamatie geopend.
Zij vroegen om foto’s, welke ik gestuurd had.
Daarna hadden zij een lijst nodig van de onderdelen die vervangen dienen te worden.
Ik heb aangegeven dat wij hier geen expertise in hebben en dat dat voor ons erg lastig te beoordelen is. Tevens was het voor ons heel lastig om de planken goed op de foto te krijgen. ( Let op: eerder dit jaar ook een tuinhuis besteld bij hun en zonder moeite op kunnen zetten)
Toch hadden zij een specifieke lijst nodig met daarbij de toebehorende foto’s.

Zelf ben ik met oplossingen gekomen zoals;
Iemand langs te laten sturen om alles te beoordelen. ( meerdere malen voorgesteld)
Alles op te laten halen om ons daarna een goed pakket te sturen.
Ons geld terug te storten en het hele pakket op te laten halen.

Met niks gingen zij akkoord.
Zij wilden enkel foto’s en een kortere lijst met onderdelen die vervangen diende te worden.
Uiteindelijk heb ik een aangetekende brief gestuurd op 28-09-2018 met daarin: ingebrekestelling wegens gebrekkig product.
1 maand en 14 dagen nadat de reclamatie is geopend.
In de mail van de klantenservice legde zij mij nogmaals uit dat zij foto’s nodig hadden en een kortere lijst van onderdelen, terwijl ik al 50 foto's had door gestuurd.
Iemand van de klantenservice heeft mij nota bene maar 2 foto’s ( van de 50 ) terug gestuurd die wel gereclameerd konden worden.
Dit waren foto’s van 2 planken die ik in elkaar had gezet om de foto te maken. Precies diezelfde planken had ik ook als enkele plank op de foto doorgestuurd, maar daar werd niet over gepraat. Voor mij was het duidelijk dat zij het niet van foto’s kunnen beoordelen en ik pas iets kan aantonen als ik het huisje halfbakken in elkaar zet.
Zij willen nu dat wij gaan betalen voor de opbouwservice, terwijl het eerdere huisje welke wij bij hun hebben besteld ook zelf hebben opgebouwd. Zij leveren een slecht product en willen hier ook nog eens geld aan verdienen.

Ik zou graag willen dat zij het huisje kosteloos gaan opbouwen en anders een nieuw huisje bezorgen en dit zelf in elkaar zetten zodat wij niet in dezelfde procedure terecht komen. Wij hebben recht op een degelijk product

Wij vinden dat Azalp hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!