Klacht Azerty.nl: Afspraken niet na komen

Senna B

De laatste 2 weken heb ik geprobeerd om een beeld te krijgen van de levertijd van mijn nieuwe PC. Vanuit de servicedesk van Azery is meerdere keren een assemblage tijd aangegeven die ik natuurlijk zag als iets waar Azerty naar streeft om te realiseren.
Helaas is in al de tijd dat de servicedesk mij garandeerde dat de assemblage plaats zou vinden, niks gebeurt M.B.T. de naleving van de afspraken die per email zijn gemaakt met Azerty. Na ongeveer 6 mails waar ik steeds een nieuwe belofte kreeg die daarna niet uit kwam was ik teleurgesteld en had ik een email gestuurd die vergelijkbaar is met deze klacht.
Ik studeer ICT en daarvoor heb ik mijn computer hard nodig voor opdrachten en projecten die mijn laptop niet aan kan. Omdat mijn pc niet snel genoeg vervangen was liep ik een behoorlijke achterstand op in mijn werk. Ook heb ik een bijbaan als 3D ontwerper waar ik objecten voor mijn klanten maak, door de lange levertijd moest ik ook de leverdatum van mijn klant uitstellen. Hierdoor kan ik klanten verliezen en hun projecten laten uitlopen.
Ook al is het aan mij doorgegeven dat er een buikgriep heerst bij Azerty, is het nog steeds jammer dat de e-mails die ik daar na kreeg ook geen realistische afspraken wisten te maken. Ik vind dat een bedrijf afspraken hoort na te komen en deze uitstellen is iets wat absoluut niet zou moeten gebeuren en daarom hoop ik een passende compensatie te krijgen voor mijn verloren werk en moeite.
Na mijn klacht mailtje hadden ze mij een terugkoppeling gestuurd, waarin ze zich excuseerde en vertelde dat ze aan mijn computer gingen beginnen. Het rotte was dat ze tijdens de live stream (5-14-2019) die ik aan het volgen was, ook al aan een andere klant hadden belooft dat ze zijn computer als volgende gingen assembleren. Ook die belofte hadden ze verbroken. Klanten willen graag een realistisch beeld en beloftes die worden nagekomen.
Ik ben van mening dat hier een vorm van vriendjespolitiek speelt waar klanten die vaker gebruikmaken van de assemblage service voorrang krijgen. Dit kan en mag natuurlijk gewoon maar het feit dat ik hierdoor zelf mijn afspraken niet kan nakomen is erg vervelend.
Het is natuurlijk niet leuk dat ik mijn klantenbinding op het spel zet door mijn communicatie over de levertijd met mijn klanten. Als mij gewoon verteld was dat het niet mogelijk was om met zekerheid te zeggen wanneer de assemblage zal beginnen was er geen probleem geweest.

Ik hoop dat Azerty mij een toepasselijke compensatie kan geven.

Een passende compensatie en betere service in de toekomst vanuit Azerty tegenover andere klanten.

Azerty.nl
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.
    Wat vervelend dat u niet tevreden bent met onze service.

Ik heb met mijn collega’s van de assemblage afdeling gesproken en zij geven inderdaad aan dat de verwachte assemblage tijd helaas wat uitgelopen is.
    Mede door de onverwachte hoge ziekte uitval, hebben ze een achterstand opgelopen.
    Hiervoor willen wij onze oprechte excuses aanbieden.

Ik ben het met u eens dat afspraken nagekomen dienen te worden en anders de klant op de hoogte gesteld moet worden.
    Dit heb ik besproken met de assemblage afdeling en zij gaan hier zeker naar kijken.

In overleg hebben wij besloten dat wij u de helft van de assemblage kosten ter compensatie aan kunnen bieden.
    Mocht u daarmee akkoord gaan, dan wil ik u vragen uw IBAN nummer te mailen naar esmee.heerink@azerty.nl.
    Dan ga ik zorgen dat €34,50 wordt teruggestort naar u.

Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

Esmee Heerink
    Azerty Verkoop