Klacht Azerty.nl: Deze service kost je heel veel tijd en aan het einde ben je je geld kwijt

sad Niet opgelost
D.S. Klinkert

Ok ik ga het puntsgewijs proberen
1 een moederbord, 2 geheugenbankjes en een chip bij ze besteld
2 computer loopt vast en blijkt dat 1 geheugenbankje stuk is (werkt wel met 1 geheugenbankje)
3 contact opgenomen en om niet te lang geen computer te hebben op hun advies een nieuw setje geheugen besteld en betaald zodat ik daarna het kapotte setje kon terugsturen en daar dan het geld van terug zou krijgen
4 het kapotte setje teruggestuurd en kreeg toen van hen een melding dat ze een nieuwe zouden sturen (wat dus niet moest want die had ik al en van deze moest ik alleen het geld terug, dat had ik ook al aangegeven bij het terug sturen maar dat hebben ze waarschijnlijk over het hoofd gezien.
5 Ze gebeld (vanaf mijn vakantie adres)en toen adviseerde ze mij het pakketje niet aan te nemen zodat het vanzelf weer bij hen terug zou komen.
6 toen ik thuis kwam van vakantie lag het pakketje keurig op mij te wachten. Niemand heeft het aangenomen dus de post heeft het gewoon binnen gelegd (er staat dat het persoonlijk door mij in ontvangst genomen moet worden!?)
7 ok nu dus weer met het pakketje geheugen naar de post om het weer op te sturen
8 geld en verzendkosten van het oude geheugen terug gekregen (dat ging goed ;-))
9 Met het nieuw gekocht geheugen weer hetzelfde probleem! ze gebeld en ik moest het moederbord opsturen
10 moederbord terug gekregen met de opmerking dat het goed werkt bij hun
11 computer in elkaar gezet weer hetzelfde probleem,contact met ze opgenomen of ze het wel met TWEE geheugenbankjes getest hadden (want met 1 deed hij het bij mij ook) ja dat hadden ze gedaan
12 na enig aandringen moederbord, geheugen en chip terug gestuurd
13 alles terug gekregen met de vermelding dat er een update van de bios is gebeurd en dat het nu doet (he dat is vreemd hij deed het eerder toch ook al....? en de update was van voor de vorige retour)
14 weer geïnstalleerd en weer hetzelfde probleem, weer contact met ze opgenomen en afgesproken dat ik voor het moederbord mijn geld terug krijg (als het moederbord nog in orde is)
15 Na het moederbord te hebben opgestuurd krijg ik nu een mail dat er wederom een bios update is gedaan en dat het nu werkt (voor de vierde keer!) en dat er een pinnetje krom is van usb 3.0 poort zodat ze het geld niet terug kunnen geven en ze vragen nu naar welk adres ze het moederbord kunnen retourneren (als of ze dat niet hebben)
Dit heeft me alles bij elkaar 3 werkdagen gekost en 5 maanden geen computer

Ik heb nu 3 dagen aan dit probleem besteed met in elkaar zetten uit elkaar halen opsturen mailen en bellen en nu ook nog een keer met mijn klacht plaatsen dat ik er helemaal klaar mee ben. Het enige wat ze nog voor mij kunnen doen is het probleem oplossen zonder dat mij dat nog 1 minuut kost!

Azerty.nl
    Beste David,

Wat vervelend dat u een minder positieve ervaring heeft met onze serviceafdeling, dit vinden wij zeer spijtig om te horen.
    Bedankt voor uw uitgebreide omschrijving van de gebeurtenissen, ik zal hieronder puntsgewijs mijn reactie op geven.
    Punt 1 t/m 8 gaan over dezelfde afhandeling en vallen onder servicenummer M0032241 en M0032979.
    Er zijn twee aanvragen gedaan voor hetzelfde geheugen, in aanvraag M0032241 geeft u zeer duidelijk aan dat 1 van de 2 geheugenmodules defect is en dat u reeds een vervangend product heeft besteld. Ook is duidelijk aangegeven dat u een credit wenst i.p.v. een vervangend artikel.
    De 2e aanvraag M0032979 betreft hetzelfde geheugen met hetzelfde serienummer, hier wordt enkel aangegeven “1 van de 2 kaarten werkt niet”.
    Onder M0032979 is het geheugen binnengekomen/verwerkt, de wens tot crediteren uit servicenummer M0032241 is hierdoor uiteraard niet behandeld.
    Kan het zijn dat u servicenummer M0032979 op het pakket heeft genoteerd i.p.v. M0032241?
    Bovenstaande verklaard voor mij waarom het geheugen is vervangen i.p.v. gecrediteerd, desondanks wel erg vervelend dat uw verwachting niet is waargemaakt. Wel hebben wij uit service de door u extra gemaakte kosten vergoed.
    Om de creditering alsnog te realiseren is er opnieuw een serviceaanvraag ingediend M0033989, het geheugen is alsnog gecrediteerd.

Helaas ervaart u ook met het vervangende geheugen nog steeds problemen. Naast crediteren van het teveel geleverde geheugensetje verzoekt u in M0035864 ook om het moederbord te testen, deze gaf immers nog steeds problemen i.c.m. 2 geheugenmodules.
    Wij hebben het moederbord voor u getest i.c.m. met meerdere geheugenmodules, bij ons gaf deze geen problemen en is naar u geretourneerd, uit serviceoogpunt hebben wij geen testkosten in rekening gebracht (wat normaliter wel gedaan wordt indien een geretourneerd onderdeel van een zelfbouwsysteem niet defect blijkt te zijn).
    Het moederbord werkte dus zonder problemen met meerdere geheugenmodules.
    Waarom de hardware bij ons goed werkt en bij u problemen geeft is lastig te beoordelen, het betreft een zelfbouwsysteem welke niet complete is geretourneerd en dus de montage niet door ons gecontroleerd kan worden.

Na terugsturen van het moederbord ervaart u logischerwijs nog steeds problemen, wij hebben immers geen defect kunnen vinden en moet het probleem dus worden veroorzaakt door andere factoren en/of onderdelen welke niet zijn teruggestuurd.
    Er is vervolgens opnieuw een serviceaanvraag ingediend M0036927, ditmaal voor het geheugen, processor en moederbord.
    Na onze diagnose en uitgevoerde bios update werkte de configuratie naar behoren en is opnieuw naar u teruggestuurd. Ook deze keer zijn er geen kosten berekend voor diagnose en verzending van de onderdelen van het zelfbouwsysteem.
    Begrijp ik het goed dat deze na update van de bios het systeem bij u nu wel werkte met 2 modules echter instabiel was?

N.a.v. de ervaren instabiliteit heeft u opnieuw een serviceaanvraag ingediend, M0038859, er is alvorens retourneren afgesproken dat wij het moederbord uit service zullen crediteren/omruilen voor een ander exemplaar (mist deze onbeschadigd geretourneerd wordt)
    Bij binnenkomst is er echter schade geconstateerd aan de USB poort, u geeft per mail aan dat wij uw moederbord bewust hebben beschadigd om deze niet om te hoeven ruilen, hier ga ik verder niet op in omdat ik 100% overtuigd ben dat wij dit nooit zouden doen.
    Helaas kan door de schade het moederbord niet worden teruggenomen, deze is door de schade voor ons geheel onbruikbaar. Wel kan de kromme pin een mogelijke oorzaak zijn van een deel van de door u ervaren instabiliteit, er wordt immers kortsluiting gemaakt.
    Wij hebben nogmaals het moederbord getest op de additionele klacht, ook nu werkt het moederbord naar behoren. Naar verwachting is er in de tussentijd nogmaals een nieuwe bios uitgebracht welke wij voor de zekerheid ook hebben geüpdatet.

Samengevat:
    U heeft zelf een systeem geassembleerd en ervaart problemen, de door u geretourneerde losse onderdelen werken echter bij ons allemaal prima, het probleem wordt dus door andere onderdelen/factoren veroorzaakt (bijvoorbeeld een processorkoeler welke kortsluiting maakt of te strak is vastgeschroefd of een voeding welke voor problemen zorgt) Dit is voor ons niet te beoordelen daar waar wij het gehele systeem nog niet van u hebben mogen ontvangen.
    Alle door ons uitgevoerde werkzaamheden zijn tot op heden altijd kosteloos uitgevoerd, onderdelen welke retour worden gestuurd en niet defect of fysiek beschadigd blijken te zijn kunnen niet vervangen of gecrediteerd worden.
    Wij betreuren het ten zeerste dat u nog steeds problemen ervaart en dat u vanaf de aankoop het systeem nog niet probleemloos heeft kunnen gebruiken.
    Het meermaals heen en weer sturen van meerdere onderdelen had voorkomen kunnen worden door de montage door ons uit te laten voeren of het hele systeem naar ons te retourneren voor (betaalde) diagnose.

Ik ben van mening dat wij tot op heden juist en correct hebben gehandeld en ons niet verweten kan en mag worden dat u nog geen goed werkend systeem heeft, de los geretourneerde onderdelen werken buiten uw systeemkast zonder de overige onderdelen immers prima.
    Uiteraard willen wij nogmaals naar het probleem kijken, hiervoor zien wij het systeem graag tegemoet voor volledig onderzoek (u dient dan wel rekening te houden met eventuele werkplaatskosten daar waar wij dienen uit te zoeken waarom uw zelfbouwsysteem problemen geeft).
    Indien u zelf opnieuw diagnose wenst uit te voeren zien wij enkel het defecte onderdeel graag tegemoet voor gratis garantie, dit onderdeel zal dan door ons worden vervangen mits deze fysiek onbeschadigd is en ook bij ons defect wordt bevonden.

Om miscommunicatie te voorkomen zie ik het nieuwe servicenummer graag tegemoet zodat ik kan toezien op correcte afhandeling.

Vincent Best
    Teamleider TD
    D.S. Klinkert
    Tja dit is nu net waar ik geen zin meer in heb, het lijkt allemaal erg mooi maar er wordt nu gewoon een beetje gedaan alsof wij geen computer in elkaar kunnen zetten terwijl ik bij de een na laatste keer dat ik contact met ze had gevraagd heb wat ik kan doen zodat het probleem ZEKER UITGESLOTEN kon worden. Ik heb toen op HUN ADVIES het moederbord met geheugen en chip opgestuurd (dan zouden zei het alles uitkunnen sluiten). Ik heb zelfs nog gevraagd of de processorkoeler mee gestuurd moest worden, het antwoord van Azerty:"nee dat is niet nodig" EN NU GEBRUIKEN ZE HET ALS EEN MOGELIJKHEID VAN DE STORING maar dan vergeten ze ook nog dat ik steeds een mail van ze hebben gekregen met : 'OPGEGEVEN KLACHT GECONSTATEERD". Dit is nu precies mijn probleem met Azerty! Nogmaals ik heb deze klacht niet op het internet gezet om er met Azerty uit te komen want daar geloof ik echt niet meer in en ik heb al veel maar dan ook veels te veel tijd in deze ellende gestoken ik wil alleen anderen waarschuwen waar ze mee te maken krijgen.