Opgelost door Azerty.nl: Er wordt niet meer adequaat op mails gereageerd en afspraken niet nagekomen.

angry Opgelost
T.J. Koenders

Vanaf het begin klant bij Azerty.
Er waren af en toe wel wat problemen met levering of problemen met de hardware maar dat wisten we altijd in alle redelijkheid op te lossen.
Maar nu is het goed mis.
O 24-11-2019 een monitor besteld en betaald via iDeal, het bedrag werd direct vanaf mijn Bankrekening naar Azerty overgemaakt.
De monitor zou met 1 werkdag leverbaar zijn.
Maandag aan het eind van de middag het orderoverzicht bij Azerty bekeken, daarin stond wachten op betaling ??
Heb direct een korte mail naar Azerty administratie verzonden met de vraag, wat is er met de betaling aan de hand en kunnen jullie de monitor nog met 1 dag leveren. Als dat niet het geval is wil je dan het geld terugstorten op mijn rekening.
Hierop kwam geen reactie, daarna nog een herinnering mail gestuurd aan alle afdelingen van Azerty waar ook geen reactie op kwam.
Wel kreeg ik een bericht, waarin de barcode ontbrak waardoor het pakket niet te volgen was, dat de monitor geleverd zou worden door PostNL. Het werd geleverd door DHL, ik heb de monitor geweigerd omdat ik klaar ben met Azerty. Als ze het niet meer nodig vinden om mails te beantwoorden heb ik geen vertrouwen meer in zo’n organisatie.
Hierna kwam eindelijk een reactie van Azerty met daarin het antwoord:
Het pakket is inmiddels verzonden, daarom zou ik je graag willen vragen het pakket te weigeren aan de deur. Zodra wij het pakket retour hebben ontvangen kan de order geannuleerd worden en kunnen wij zo spoedig mogelijk het bedrag crediteren.
Ik heb teruggemaild dat ik het pakket inmiddels geweigerd had en dat ik de betaling terugverwacht en dat ze mijn account kunnen verwijderen omdat ik het helemaal gehad heb met Azerty.
Daarna geen reactie meer.
Gisteren weer een mail gestuurd en de reactie gehad dat ik antwoord zou krijgen.
Vanmorgen het orderoverzicht nog eens bekeken, daarin staat in dat de monitor verzonden is en lijkt het of het voor Azerty helemaal afgehandeld is.
Ik heb het idee dat ze bij Azerty de zaken niet helemaal meer op orde hebben en dat er slecht tussen de afdelingen gecommuniceerd wordt.
Of er zitten een aantal mensen die hier een kinderachtig spelletje spelen en hun verlies niet kunnen of willen nemen.
Ik wil nu zo snel mogelijk mijn geld teruggestort hebben en dat ze mijn account verwijderen.
Tussen mij en Azerty komt het nooit meer goed.

Dat mijn geld zo snel mogelijk wordt teruggestort en mijn account word verwijderd.

Azerty.nl
    Goedemiddag,
    Bedankt voor uw bericht.
    Vervelend dat het niet naar verwachting is verlopen.
    Ik begrijp van mijn collega dat uw klacht intussen wordt opgepakt per mail.
    Mocht u toch nog vragen en/of opmerkingen hebben dan wil ik u vragen te reageren op de ontvangen mail.
    Esmee
    T.J. Koenders
    Na 14 dagen, dat ik via mail aan Azerty gevraagd heb het bedrag dat ik overgemaakt heb terug te storten wanneer het artikel niet op tijd te leveren was, nog steeds het geld niet ontvangen!!!
    Azerty reageert wel met mails met waarin de woorden excuses en vervelend royaal voorkomen, maar het probleem waar het om gaat komt er niet in voor net zomin als een oplossing.
    Met de eerste 2 mails naar de administratie is niets mee gedaan, pas na de 3e mail naar de afdelingen administratie, Verkoop en service kwam er een reactie.
    Het artikel werd zonder overleg toch naar mij toegezonden (waarschijnlijk gegokt dat ik het dan wel zou accepteren) daarna kreeg ik een mail van de afd. verkoop dat ik het artikel kon weigeren waarna ik mijn geld teruggestort zou krijgen.
    Ik heb aan mijn verplichtingen voldaan, artikel besteld, betaling gelijk voldaan. Daarna geconstateerd dat betaling niet correct werd weergegeven in orderoverzicht. Hiervan melding gemaakt via mail geen reactie hierop gekregen. Artikel geweigerd en nu na 14 dagen nog steeds geen geld teruggestort.
    Azerty neem je verlies in deze zaak een stort het bedrag nu op mijn rekening.
    Wanneer jullie er zo slecht voor staan en onvoldoende geld in kas hebben om het in één keer uit te betalen wil ik ook wel een betalingsregeling met jullie treffen, ik daar doe niet moeilijk over.
    Wat jullie met de toe leverancier afgesproken hebben boeit mij niet. Ik heb betaald aan Azerty en die moeten mij per direct uitbetalen, hoe dat met de toe leverancier afgehandeld wordt is tussen hen en Azerty.
    Persoonlijk heb ik nog niet meegemaakt dat een internetbedrijf zo moeilijk doet en het zo lang duurt voordat het geld waar ik recht op heb teruggestort wordt!! Het gaat hier om een bedrag van € 332,06,-

Azerty.nl
    Goedemiddag,
    Zoals eerder aangegeven, wil ik vragen om dit op te pakken met mijn collega Lars per e-mail.
    Wat ik heb begrepen is het namelijk helemaal opgepakt. Zo niet, dan horen wij het graag en zoeken wij dit natuurlijk voor je uit.
    Esmee

T.J. Koenders
Na 19 dagen is het geld overgemaakt waar ik recht op had. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat een bedrijf zoveel tijd daarvoor nodig had. Mijn ervaring met andere bedrijven is dat ze dit binnen 3 dagen terug storten. Ik vermoed dan ook dat Azerty de terug betaling opzettelijk vertraagd heeft. Ondertussen is mijn ervaring met anderen bedrijven dat die de bestelde artikelen ook vlot leveren en ook een betere service verlenen. Dit is niet meer het Azerty dat ik kende en waar ik vanaf het begin klant ben geweest. Ik heb helemaal gehad met Azerty.

Ook een klacht indienen over Azerty.nl?