Opgelost door Azerty.nl: Interne schade wordt verhaald op fysieke schade wat nooit de oorzaak kan zijn.

Hallo,

Ik heb op 07-02-2017 (dd-mm-yyyy) een WD Red NAS Hard Drive 4TB schijf gekocht bij Azerty met daarin 2 jaar Azerty garantie + 1 jaar fabrieksgrarantie. Nu heeft de schijf enkele 'bad sectors' waardoor deze niet meer te gebruiken is voor mijn NAS. Ik heb deze schijf opgestuurd en is op 29-05-2019 ontvangen door Azerty. Enkele dagen later lieten zij mij weten dat de schijf is opgestuurd naar de fabrikant vanwege één van de onderstaande redenen:
"- het product is niet meer leverbaar via de normale verkoopkanalen
- het product mag alleen door de fabrikant zelf gerepareerd worden
- het product mag alleen door een door de fabrikant aangestelde reparateur gerepareerd worden"

Na weer enkele dagen later vroeg ik de status van mijn aanvraag waarbij het antwoord luidde:

"Ik zie in uw serviceaanvraag dat wij de desbetreffende HDD hebben getest en deze defect verklaard hebben.

De desbetreffende HDD is voor u opgestuurd naar de fabrikant voor omruiling i.v.m. de HDD buiten onze 2 jaar garantie periode is.

Ik verwacht dat wij binnen 2-3 weken een nieuw exemplaar hebben mogen ontvangen. "

Toen kreeg ik te horen dat de fabrikant geen garantie kan leveren door middel van de onderstaande email:
"We hebben uw serviceproduct doorgestuurd naar de leverancier voor garantie afhandeling.

Wij hebben deze vandaag retour mogen ontvangen met de melding dat er geen garantie kan worden verleend aangezien er fysieke schade aanwezig is bij de Power aansluiting (zie bijlage)

We gaan voor u direct de desbetreffende HDD via een andere weg voor u aanmelden om alsnog garantie proberen te claimen op de desbetreffende HDD."

Helaas kreeg ik op 13-07-2019 mijn oude schrijf weer thuis gestuurd zonder dat ik daarvan op de hoogte was gebracht. Ik heb er nog achteraan gemaild om te vragen of er nog een andere weg ingeslagen kan worden en of ik het onderzoeksrapport kan inzien waaruit blijkt dat het afbreken van een plastic stukje waarbij de power connector zichtbaar niet is beschadigd er voor kan zorgen dat er 'bad sectors' ontstaan. Hierop kreeg ik antwoord dat er geen mogelijkheid is.

De grap is dat ik wel een nieuwe garantieperiode heb gekregen van 3 jaar (zie factuur2), maar deze kan ik nooit meer inzetten aangezien ze altijd de schade gaan gooien op de fysieke schade van de HDD. Wat is nu nog het punt van de garantie?

Alvast bedankt.

Maik Zandvliet

Ik wil graag dat of Azerty een vervangend product levert of de fabrikant.

Azerty.nl is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

MVeritas
    Vandaag was ik opgebeld door Azerty. Ze hebben hun verontschuldigingen aangeboden en ik heb een nieuwe HDD opgestuurd gekregen.

Hele nette afhandeling van deze situatie.

Azerty bedankt!

MVeritas
Uiteindelijke oplossing Nieuwe HDD gekregen.