Opgelost door Azerty.nl: Voor een snelle reparatie van een product binnen de garantietermijn moet je niet bij Azerty zijn!

E. Bekkering

De klacht handelt zich om een Unifi AP AC Lite wifi access point van Ubiquiti, aangeschaft bij Azerty. Bij het resetten van het access point is het resetknopje (welke je met een paperclip o.i.d. moet indrukken) afgebroken en ligt los in de behuizing. Het knopje is hooguit twee keer ingedrukt met een normale, fatsoenlijke kracht. Dit alles gebeurde binnen de garantietermijn.

Begin juli 2019 het product in overleg met Azerty naar hun opgestuurd en vervolgens heb ik na weken niets gehoord te hebben een mail gestuurd waar mijn AP bleef. Na herhaaldelijk mailen, heb ik eindelijk antwoord gekregen dat ze het product naar de fabrikant (Ubiquiti) hebben gestuurd en dat ik nog maar even af moet wachten en dat ook nog maar af moet wachten of het onder garantie valt.
Nu na twee maanden (!) weer na een aantal keer mailen en bellen een mail gehad waarin staat dat Azerty niets anders kan doen dan afwachten en dat ik dat ook maar zou moeten doen. Hoe lang het gaat duren weet niemand. Vervolgens zetten ze er ook nog even bij dat dit allemaal onder coulance gebeurt omdat het een mechanisch defect betreft.

Ondertussen heb ik contact opgenomen met de fabrikant Ubiquiti en zij mailen mij binnen 24 uur netjes terug dat ze geen RMA van Azerty hebben ontvangen en dat het gebruikelijk is dat in deze situatie de leverancier (Azerty) een AP uit eigen voorraad aanbied aan de gebruiker (ik) en dat de leverancier dan het defecte product opstuurt naar Ubiquity.

Ik wil mijn product terug, netjes gerepareerd door de fabrikant of een nieuw vervangend exemplaar binnen een redelijke termijn.
Ooh wacht dat lukt niet meer. In dat geval wil ik nu zo snel mogelijk mijn gerepareerde of een nieuwe access point.

Azerty.nl
    Goedemiddag E. Bekkering,

Bedankt voor uw bericht.
    Wat vervelend dat het niet naar wens verloopt.
    Ik begrijp van de service-afdeling dat zij dit servicenummer nog in behandeling hebben en er alles aan doen om tot een oplossing te komen.
    Hopelijk is er snel goed bericht van de fabrikant.

Esmee Schuurman
    Azerty Verkoop
    Hallo,
    Ineens is het supersnel geregeld en heb ik vandaag een nieuwe AP van Azerty mogen ontvangen.
    Daaraan voorafgaand heb ik rechtstreeks contact gezocht met Ubiquiti. Aan de hand van het ID nummer van het AP konden zij zien dat hij bij een grote batch van producten zat die pas later verstuurd zouden worden.
    Azerty kon hier dus niet veel aan doen. De informatievoorziening had soms beter gekund maar ze hebben uiteindelijk goed hun best gedaan om mij een nieuw product terug te bezorgen.
    Bedankt!

Nieuw product gekregen.

Ook een klacht indienen over Azerty.nl?