Opgelost door Azerty.nl: Voor garantie en service moet u niet bij Azerty zijn!

3sleus

In December 2017 heb ik een SSD schijf gekocht bij Azerty maar na 2 maanden was deze helaas overleden. De schijf teruggestuurd naar Azerty maar na 2 weken kreeg ik te horen dat ik geen vervangende schijf voor garantie kreeg. En wel om de volgende reden: "volgens Azerty was er een sticker beschadigd die op de schijf zat en daarom kreeg ik geen vervangende schijf voor garantie!" Ik was mij van geen kwaad bewust en heb de schijf in dezelfde toestand weer terug gestuurd waarin ik hem had ontvangen, maar ik kon hoog en laag springen ik kreeg geen vervangende schijf! Omdat ik lid ben van de consumentenbond heb ik die het hele verhaal voorgelegd, en volgens hen sta ik volledig in mijn recht en heb ik recht op een nieuwe vervangende schijf omdat deze binnen 6 maanden is stuk gegaan. Maar Azerty blijft hierin verzaken, en ondertussen heb ik het hele dossier aan de consumentenbond overgedragen.

Azert wil graag verkopen, maar van service/garantie en klantvriendelijkheid hebben ze absoluut geen kaas gegeten!!!!!!

Ik heb recht op een nieuwe schijf!!!!
het bedrag v/d ssd is in korting gebracht op een ander onderdeel dat ik had aangeschaft.

Azerty.nl
    Beste D Leusink,

Wat enorm vervelend dat de garantieafhandeling niet naar wens en tevredenheid kan worden opgelost.

Wij hebben van u een SSD mogen ontvangen waarvan de sticker (waarop staat “Warranty void if removed”) beschadigd is, hierdoor zijn essentiële gegevens zoals het serienummer geheel onleesbaar geworden.
    Het is voor ons niet te achterhalen of deze SSD het exemplaar is welke wij aan u hebben geleverd. Uit serviceoogpunt hebben wij daarom contact opgenomen met de fabrikant in de hoop dat zij de SSD zonder serienummer onder garantie konden vervangen, helaas zonder succes.
    Uit het vervolgonderzoek is gebleken dat u in december 2017 een nieuwe SSD geleverd heeft gekregen, er zijn geen aanwijzingen welke destijds een reeds beschadigde sticker enigszins doen vermoeden.
    Gezien het feit dat de geretourneerde SSD niet te identificeren is kunnen wij deze helaas niet kosteloos vervangen, wel hebben wij aangeboden om een vervangende SSD tegen een gereduceerde prijs te leveren.

Vincent Best
    Service & Assemblage Manager
    3sleus
    U bent wettelijk verplicht om mij een vervangende nieuwe schijf te leveren!!!!!...of hoeft Azerty zich niet aan het consumentenrecht te houden??????, Dat u de schijf niet van uw fabrikant voor garantie krijgt betekend niet dat u daarmee uw verplichting richting uw klant niet meer van toepassing zijn. En het is zeer onprofessioneel en klantonvriendelijk om U achter een verhaal van een "beschadigde sticker blijft verschuilen" Ps wat is trouwens de reden waarom de schijf ermee gestopt is??????? daar hoor ik u niet over. En dat u doet voorkomen dat het aanbieden van een nieuwe schijf tegen kostprijs een goede garantieafwikkeling is........hier is het laatste woord nog zeker niet over gesproken en ik laat het er hier absoluut niet bij zitten...

Het is voor mij ondertussen een principekwestie geworden en ik net zo lang door dat ik mijn recht als consument heb gehaald!

Ook een klacht indienen over Azerty.nl?